Beantwoord

Ik stap over een een andere energieleverancier hoe wordt dat door jullie verwerkt?

• 17 januari 2018
  • 3 reacties
  • 115 keer bekeken

Beste Qurrent,

Ik zou graag persoonlijk contact hebben, maar ik word van alle kanten naar de community gestuurd. Dan maar zo.

Per 1-2-2018 stap ik over naar een andere leverancier. Ik heb van jullie nog geen bevestiging van een opzegging oid gehad terwijl dit al enige tijd rond zou moeten zijn.
Ik ga er van uit dat dit netjes in orde is en dat jullie eind januari geen geld van mijn rekening afschrijven voor de maand februari?
En dat ik dan ook spoedig de jaar/eindafrekening ontvang?
icon

Beste antwoord door Prenger 17 januari 2018, 18:32

Hoi tbeuming,

Het kan kloppen dat je nog geen bevestiging mogelijk heb gehad, de datum dat de nieuwe leverancier levert staat vast, soms word de oude leverancier kort daar voor in kennis gesteld van de overstap.

dus zou ff afwachten, want je zal binnenkort de eind nota ontvangen denk ik.

voorheen werd een overstap voortijdig bij de oude leverancier gemeld, maar is laatste tijd niet altijd meer zo, oude leverancier krijgt de info kort voor de overstap, vraag me niet waarom maar is mijn eigen ervaring, ik stapte voor qurrent elk jaar over en werd hier mee geconfronteerd.
komt goed dus, zonde dat je weggaat maar success bij je nieuwe leverancier.

groet,
richard

Aanvulling van moderator Nina
Omdat Qurrent voorafgaand aan de maand van levering incasseert, komt het voor dat wij de maand na overstap ook nog incasseren.
Dit termijnbedrag kunnen wij helaas niet crediteren, maar wordt uiteraard wel verrekend op onze eindnota. Zo betaal je nooit dubbel voor je energie.
De eindnota ontvang je binnen zes weken na je overstap.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo TBeuming,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Richard, bedankt voor je hulp en voor het goede antwoord!

Omdat Qurrent voorafgaand aan de maand van levering incasseert, komt het voor dat wij de maand na overstap ook nog incasseren.
Dit termijnbedrag kunnen wij helaas niet crediteren, maar wordt uiteraard wel verrekend op onze eindnota. Zo betaal je nooit dubbel voor je energie.
Op deze eindnota wordt uiteindelijk gewoon de energie tussen 1-2-2017 en 1-2-2018 verrekend.

Groet, Nina
Reputatie 3
Badge +10
Hoi tbeuming,

Het kan kloppen dat je nog geen bevestiging mogelijk heb gehad, de datum dat de nieuwe leverancier levert staat vast, soms word de oude leverancier kort daar voor in kennis gesteld van de overstap.

dus zou ff afwachten, want je zal binnenkort de eind nota ontvangen denk ik.

voorheen werd een overstap voortijdig bij de oude leverancier gemeld, maar is laatste tijd niet altijd meer zo, oude leverancier krijgt de info kort voor de overstap, vraag me niet waarom maar is mijn eigen ervaring, ik stapte voor qurrent elk jaar over en werd hier mee geconfronteerd.
komt goed dus, zonde dat je weggaat maar success bij je nieuwe leverancier.

groet,
richard

Aanvulling van moderator Nina
Beste Richard

Dank voor je reactie!
Belangrijk voor mij os dat qurrent geen bedragen meer afschrijft (anders wordt er volgende week zowel door qurrent als door de nieuwe maatschappij geld afgeschreven). Weet jij hoe dit zit?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen