Sticky Beantwoord

Incassokosten zonder herinnering/aanmaning nadat termijnbedrag gestorneerd blijkt te zijn!

• 30 december 2018
  • 5 reacties
  • 478 keer bekeken

Ik vind dit echt een waardeloze behandeling van je klanten, Qurrent! Het vorig termijnbedrag blijkt gestorneerd i.v.m. onvoldoende saldo op mijn bankrekening. Hierover heeft Qurrent geen enkel bericht of herinnering gestuurd dat de betaling niet gelukt is. Geen herinnering of aanmaning in de vorm van een brief of mail. Geen betaallink o.i.d. om het bedrag alsnog over te maken. Wel krijg ik nu opeens een brief en email van het incassobureau TKB dat ik een betalingsachterstand blijk te hebben en dat ik €40 incassokosten dien te betalen. Echt betreurenswaardig en zover ik weet onwettig dat ik niet op de hoogte wordt gebracht wordt dat de automatische betaling niet in een keer gelukt is, alvorens incassokosten te vorderen.
icon

Beste antwoord door Fokke van Qurrent 2 januari 2019, 15:19

Hoi @GwylanScheeren,

Ik heb begrepen dat je inmiddels een collega hebt gesproken aan de telefoon. Wij hebben zelf geen inzicht in herinneringsprocessen. Maar om die rede heeft mijn collega je doorverbonden naar de financiële afdeling. Hopelijk zijn jullie eruit gekomen.

Groet,

Fokke
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi @GwylanScheeren,

Ik heb begrepen dat je inmiddels een collega hebt gesproken aan de telefoon. Wij hebben zelf geen inzicht in herinneringsprocessen. Maar om die rede heeft mijn collega je doorverbonden naar de financiële afdeling. Hopelijk zijn jullie eruit gekomen.

Groet,

Fokke
Hoi Fokke,

Dat klopt. De collega van de financiële afdeling heeft mij vervolgens doorverwezen naar TKB. Zij hebben zojuist mijn pleidooi per mail ontvangen over dat ik geen bericht heb ontvangen per email terwijl alle andere communicatie normaal zonder problemen via de mail gebeurd. Zij sturen dat vervolgens weer naar Qurrent en ik hoop dat er adequaat en coulant gehandeld word. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 2
Badge +9
Dankjewel voor je reactie @GwylanScheeren.
Als je voor ons nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
TKB en Qurrent hebben beide excuses aangeboden. Er was inderdaad iets mis gegaan in het systeem waardoor de aanmaning mét incassokosten te vroeg gestuurd is zonder tussen bericht. Heb het termijnbedrag betaald en de extra incasso kosten zijn komen te vervallen. Bedankt voor deze juiste en adequate behandeling. Je hebt deze klant niet verloren. 😉
Reputatie 2
Badge +9
Goed om te horen @GwylanScheeren!
Bedankt voor het geven van de update 🙂.

Mocht je later vragen hebben dan horen we dat!

Groet, Joost

Reageer