Beantwoord

Is mijn maandbedrag hoog genoeg?

• 21 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 183 keer bekeken

Ik zou graag willen weten of ik met mijn maandbedrag uitkom met wat ik daadwerkelijk per maand verbruik?
Zodat ik niet voor verrassingen staan met de jaarnota, en dat ik dan nog mijn maandbedrag kan aanpassen.

Groetjes van Resi
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 24 augustus 2017, 16:48

Hoi R.T. de Bruin-Siebelt,

Bedankt voor je bericht.

Als wij minimaal 3 wintermaanden kunnen meerekenen in jouw recente verbruik, hebben wij een goed beeld over jouw daadwerkelijke verbruik in deze situatie.

Tot die tijd is het verstandig om het historisch verbruik van de woning aan te houden totdat je weet dat je onder het verbruik of boven het verbruik zit.
Ook zouden we een schatting kunnen maken op basis van type woning, bouwjaar en aantal inwoners, dit valt echter wel vaak gemiddeld wat hoger uit dan wat je daadwerkelijk verbruikt.

Ik hoor graag wat jouw gewenste keus is omtrent het bepalen van het maandbedrag.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hoi CharlotteB,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Ik heb je bericht verplaatst naar een soortgelijk topic.
Na een jaar wordt de jaarnota opgesteld en hierin wordt het verbruik van het afgelopen jaar in rekening gebracht.
Omdat jij in februari 2017 bent overgestapt naar Qurrent, zitten er nog geen (3) wintermaanden in het verbruik tot nu toe. Tot die tijd is het dus verstandig om het historisch verbruik van de woning aan te houden, of het verbruik waarvan jij weet dat je het jaarlijks verbruikt.

Ik zie dat je inmiddels hebt gesproken met een van mijn collega's over het termijnbedrag. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes, Nina
Reputatie 2
Badge +8
Hoi R.T. de Bruin-Siebelt,

Bedankt voor je bericht.

Als wij minimaal 3 wintermaanden kunnen meerekenen in jouw recente verbruik, hebben wij een goed beeld over jouw daadwerkelijke verbruik in deze situatie.

Tot die tijd is het verstandig om het historisch verbruik van de woning aan te houden totdat je weet dat je onder het verbruik of boven het verbruik zit.
Ook zouden we een schatting kunnen maken op basis van type woning, bouwjaar en aantal inwoners, dit valt echter wel vaak gemiddeld wat hoger uit dan wat je daadwerkelijk verbruikt.

Ik hoor graag wat jouw gewenste keus is omtrent het bepalen van het maandbedrag.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Mooie bespaartip yukia31 !

Bedankt voor deze aanvulling ;)

Groeten van Giulia
Badge +4
@R.T. de Bruin-Siebelt @CharlotteB
het sjv (5 jarig gemiddelde van de woning) is zeker een mooi uitgangspunt)
een ander trucje is excel, daarin kan je heel makkelijk bijhouden wat je al verbruikt hebt en dus ook kijken of je op schema loopt, bij gas is het daartegen wel moeilijker zonder gegevens uit het verleden, maar het helpt wel de huidige stand van zaken in de gaten te houden.
bij het gas is het jammergenoeg heel erg weersafhankelijk en kan een uitschieter van 50% op het sjv zo aanwezig zijn (eigen ervaring) zonder verandering aan het sjv, maar hierbij kan je dat dus incalculeren en apart zetten op een spaarrekening of bij qurrent of een andere leverancier.

dus het kijken of je moet bijbetalen ten aanzien van de huidige situatie is zeker mogelijk, het berekenen van wat je op basis van het sjv moet betalen ook.
Ik ben benieuwd hoeveel ons totaal bedrag is, of we straks geld terug krijgen of moeten bij betalen.

Reageer