Beantwoord

Krijg ik een jaarnota bij het Slimme energiecontract?

• 25 februari 2017
  • 3 reacties
  • 174 keer bekeken

Beste Qurrent ik heb informatie gelezen betreffende het ontvangen van de jaarnota, maar de site is erg onduidelijk.

Momenteel zit ik in het buitenland heb heb ik niet de datum dat ik bij jullie ben gekomen. Wanneer ontvang ik deze jaarnota?
Ik weet 8 weken na 1 jaar contract, maar volgens mij is deze periode al voorbij en heb ik niets in mijn berichten of dashboard.

Graag als jullie mij willen inlichten.

Mvg, Alex
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 1 maart 2017, 14:28

Hoi Alex,

Bij de slimme energiecontracten zit het iets anders in elkaar.

1-3-2016 tot 1-1-2017 liep je contract van de pilot van het Slimme energiecontract. Hiervoor wordt nu een jaarnota opgemaakt, deze ontvang je spoedig van ons.
1-1-2017 is dit overgegaan in het definitieve Slimme energiecontract. Dat betekend dat je per maand wordt afgerekend en volgend jaar geen jaarnota krijgt.
Nu ontvang je elke maand de maandnota van de maand ervoor. Er wordt geen jaarnota opgesteld maar op de 12e maandnota worden eventuele tekortkomingen verrekend.

Deze week ontvang je hierover ook nog informatie via de mail.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Alex,

Bij de slimme energiecontracten zit het iets anders in elkaar.

1-3-2016 tot 1-1-2017 liep je contract van de pilot van het Slimme energiecontract. Hiervoor wordt nu een jaarnota opgemaakt, deze ontvang je spoedig van ons.
1-1-2017 is dit overgegaan in het definitieve Slimme energiecontract. Dat betekend dat je per maand wordt afgerekend en volgend jaar geen jaarnota krijgt.
Nu ontvang je elke maand de maandnota van de maand ervoor. Er wordt geen jaarnota opgesteld maar op de 12e maandnota worden eventuele tekortkomingen verrekend.

Deze week ontvang je hierover ook nog informatie via de mail.

Groetjes, Tanja
Beste Tanja ik vind uw antwoord erg onduidelijk en hierdoor kan ik ook geen vergelijk maken?

Omdat julie slecht bereikbaar waren, heb ik al andere stappen ondernomen. Ik zou het erg waarderen als u de volgende onderstaande vragen voor mij kunt beantwoorden.

Beste meneer van Klaveren,

Bedankt voor uw bericht.

Om onze tarieven te vergelijken raden wij u aan te kijken naar de kale leveringskosten per kWh elektriciteit en m³ gas en naar uw vaste leveringskosten. Dit zijn de enige kosten die verschillen per leverancier. Alle andere kosten, zoals netbeheerkosten en overheidsheffingen, staan wel op uw jaarnota maar zijn onafhankelijk van de leverancier. Deze veranderen dus niet als u overstapt naar een andere leverancier.

Heeft u een tarievenoverzicht van Qurrent, bijvoorbeeld van vorig jaar toen u het contract heeft afgesloten?

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en indien u nog vragen heeft, horen wij die graag.

Met vriendelijke groet,

Eigenhuis Ledenservice

Babet
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Alex,

Je hebt een slimme meter energiecontract. Qurrent is op dit moment de enige die dit type contract aanbied.
Hierbij zijn de kosten voor energie variabel per uur. Dat betekend dat je elk uur een ander tarief hebt voor elektra en gas. Er staat in je contract dan ook geen vast tarief.

Het hangt af van wanneer je op de dag energie verbruikt welk tarief het is. De tarieven staan in de app.

De kosten zoals energiebelasting, netbeheerderskosten en overheidsheffingen zijn inderdaad hetzelfde bij elke leverancier. Deze informatie vind je ook terug in je contract.

Groetjes, Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen