Beantwoord

Kunnen jullie mijn termijnbedrag wijzigen?

• 28 april 2018
  • 15 reacties
  • 202 keer bekeken

• Q-friend
  • 5 reacties
Jullie hebben mijn verbruik ingeschat op basis van de vorige bewoners...raar... Ik wil daarom het geschatte verbruik en het termijnbedrag graag wijzigen. Dit lukt echter digitaal niet zo gemakkelijk als jullie doen voorkomen, kunnen jullie helpen?
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 30 april 2018, 14:20

Hoi CF1,

Welkom op de community en gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Wij bereken het termijnbedrag inderdaad altijd op het historisch jaarverbruik van een adres. Dit kan natuurlijk afwijken van jouw verbruik en we kunnen het termijnbedrag gewoon voor je aanpassen. Graag verneem ik van je naar welk bedrag we dit mogen aanpassen?

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi CF1,

Welkom op de community en gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Wij bereken het termijnbedrag inderdaad altijd op het historisch jaarverbruik van een adres. Dit kan natuurlijk afwijken van jouw verbruik en we kunnen het termijnbedrag gewoon voor je aanpassen. Graag verneem ik van je naar welk bedrag we dit mogen aanpassen?

Groet,
Tessa
Beste Tessa,

Bedankt voor je berichtje.

Ik zou het verbruik stroom graag aanpassen richting het verbruik op mijn laatste eindafrekening.

Normaal: 966 kWh
Dal: 719 kWh

Ik heb eerder geen gas verbruikt maar wellicht kunnen we hier een verbruik van 800m3 op jaarbasis aanhouden?

Groet,
Cenai Frederiks
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Cenai,

Ik heb je zojuist proberen te bellen, maar helaas kon ik je niet bereiken. Ik zie namelijk dat per 20 april 2018 de levering van ons is overgenomen door Delta. Wij zijn dus geen leverancier meer op jouw adres en ik kan daarom ook je termijnbedrag niet aanpassen? Ben je misschien benaderd door hen? Als je van niets weet, horen wij het graag. Wij kunnen dan een proces starten en contact met hen opnemen om te kijken of er sprake is van een onterechte aanmelding.

Sorry dat dit mij bij het vorige contact niet is opgevallen.

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,

Ik ben zelf niet door Delta benaderd. Delta was de vorige leverancier op dit adres en komen wat hardnekkig op mij over... Ik wil dus geen klant bij Delta worden. Kan jij hier iets mee?

groet,
Cenai
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Cenai,

We gaan de leverancier verzoeken de levering te herstellen zodat wij weer de terechte leverancier worden.

Zodra we hier een update over hebben laten we het weten!

Groet,

Jeroen
Hallo Jeroen,

Is er al wat meer bekend?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @CF1,

Ik zie dat er gisteren is bevestigd dat wij de levering op je adres weer zullen overnemen en dus weer de terechte leverancier worden.
Als het goed is heb je hier ook een bevestigingsmail van ontvangen. De verwachte hersteldatum is 18 mei 2018, de datum van vandaag.

Groeten,
Julian
Goedemorgen,

Nu zijn jullie weer mijn leverancier en word ik wat onaangenaam verrast met een betalingsherinnering voor een bedrag van €176.

Deze e-mail heb ik beantwoord met het verzoek mij de factuur te sturen omdat ik deze niet ontvangen heb en op jullie website kan ik de informatie niet vinden omdat jullie website qua grootte niet aanpast op een mobiele telefoon.

Ik vind het jammer dat mijn e-mail zo ‘basic’ beantwoord wordt en ook de factuur niet meegestuurd wordt terwijl ik aangegeven heb deze niet ontvangen te hebben en jullie website niet goed leesbaar is op een mobiele telefoon. In jullie app vind ik ook niks.

Onlangs is mijn aansluiting bij Qurrent met mij meeverhuisd maar ik kan niet zeggen dat het nou allemaal zo soepel verloopt. Ik heb al direct nadat jullie het termijnbedrag vastgesteld hebben op basis van het verbruik van de vorige bewoners verzocht dit aan te passen. De vorige bewoners betrof een gezin van 4 en ik ben alleen.

Gezien de hoogte van het bedrag vraag ik me af of het verbruik aangepast is zoals we hier eerder besproken hadden. Kunt u dit nakijken en mij hierover zo spoedig mogelijk informeren om te voorkomen dat dit uit de hand loopt.

Groet,
Cenai Frederiks
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Cenai,

Toen mijn collega jouw termijnbedrag wilde aanpassen kwam zij erachter dat wij geen leverancier meer waren. Toen zijn wij eerst een proces gestart om te zorgen dat wij weer leverancier werden. Ik heb zojuist je termijnbedrag aangepast naar €100, dat past bij het verbruik wat je opgeeft. Eerder konden wij dit niet doen. Excuses daarvoor!

Ik zal de maandnota van Juni van €176 euro laten corrigeren naar een nota van €100. Wil je dan €100 euro naar ons overmaken? Omdat je per automatische incasso betaalt, krijg je geen factuur. Het rekeningnummer van Qurrent is NL33RABO0169.2134.39 t.n.v. Qurrent Nederland B.V. Je kunt je klantnummer en je postcode en huisnummer bij de betaling vermelden. Het factuurnummer is 187100745621.

Groetjes Lucia
Hoi Lucia,

Bedankt voor je reactie en het aanpassen van het maandbedrag.

Ik krijg geen factuur omdat ik per automatische incasso betaal zeg jij maar dan ben ik wel benieuwd waarom ik dan een herinnering krijg en zojuist zelfs een aanmaning?!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi CF1,

Ik kan niet precies inzien waar dit vandaan komt, onze financiële afdeling kan dit wel. Het nummer daarvan is 088-99 55 134.

Groet,

Jeroen
Badge
Graag mijn termijn bedrag aanpassen naar € 145, Ofwel 100 voor gas en 45 elektra. Ik verbruik wel minder maar dan heb ik een spaarpotje.

JJM Veenman
1403 TK Bussum
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jacob,

Ik heb jouw termijnbedrag aangepast.

Groet,
Tessa
Hallo,
Mijn termijnbedrag is ingeschat op de vorige bewoners met een gezin van 6 personen. Mijn man en ik verbruiken zo'n 100 euro per maand. Graag zou ik het termijnbedrag laten wijzigen naar het minimum wat mogelijk is. Helaas lukt dat niet via Mijn energie.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @NienkeA,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Zojuist heb ik je termijnbedrag gewijzigd en je hier ook ter bevestiging een e-mail over gestuurd.

Groeten,
Julian

Reageer