[LET OP] - Telefonie en mail niet optimaal bereikbaar 4-12

• 16 november 2017
  • 7 reacties
  • 746 keer bekeken
[LET OP] - Telefonie en mail niet optimaal bereikbaar 4-12
Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal,

De Qurrent-server krijgt op dit moment onderhoud. Inloggen in app en Mijn Energie is daarom tijdelijk beperkt. Zodra het onderhoud vandaag is voltooid laat ik het jullie direct weten!
Omdat de server hiervoor ook wordt herstart, zijn we tijdelijk telefonisch niet beschikbaar.

Heb je een Qbox en kan je wel inloggen, dan zie je hierdoor tijdeljik geen data. Het advies is om niet te resetten maar even te wachten tot het onderhoud voltooid is.

Groeten van Tanja

7 reacties

Helaas krijg ik nog steeds de melding dat er onderhoud is en kan ik daardoor niet inloggen.

De app ligt ook alweer paar dagen plat...?
Reputatie 3
Badge +8
Hoi gmvd en @Mattie72,

Bedankt voor jullie berichten en voor het screenshot.
Gisteren waren we een paar uur tijdelijk beperkt vanwege het herstarten van de servers. Vandaag was er af toe nog sprake van wat vertraging, maar inmiddels werkt de app (en het onderliggende systeem) weer.
Hopelijk lukt het jullie weer om in te loggen! Bedankt voor het melden.

Groetjes, Nina
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Nina,
mijn,qurrent.nl is weer onbereikbaar. "Sorry, an error occurred while processing your request". De QBox staat ook weer vreemd te knipperen, dus die moet ik morgen net als gisteren herstarten om weer iets te zien. Die "paar uur tijdelijk beperkt" is een understatement. Ruim 10 uur werden geen data van QBoxen geaccepteerd en was de "Mijn Energie" server onbereikbaar. De verkoop- en community sites deden het gelukkig nog.
Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +12
En hetzelfde deed zich op zondagochtend tussen 0:00 en 3:00 weer voor. De QBox kon z'n data niet kwijt en Mijn Energie was onbereikbaar. De QBox hoefde niet herstart. Details van het energiegebruik zijn wel verloren.
Groet, Frans
Reputatie 5
Badge +13
UPDATE 30-11 14:00
Goed nieuws! De Qurrent-systemen zijn over naar een nieuwe server. Hierdoor zijn de Qbox, Mijn Energie en app weer stabiel :)

UPDATE 27-11 19:30
Door de aanhoudende drukte en nasleep van de server-storingen is de wachttijd via de telefoon en mail langer dan je van ons gewend bent. We zijn op dit moment het best bereikbaar via de community. Er wordt nu hard gewerkt aan de mailachterstand, zodat je weer snel antwoord krijgt op je vragen.

UPDATE 24-11 16:45
Hallo allemaal, de telefonie, app en Mijn Energie waren rond 16:45 niet optimaal bereikbaar. Sinds afgelopen week zijn we n.a.v de storing direct ook aan de slag gegaan met een structurele oplossing. Volgende week gaan we kijken of we onze systemen op een andere server kunnen zetten, aangezien de huidige niet stabiel is.

UPDATE 22-11 09:00
Door het harde werk van de IT-ers lijkt alles nu weer goed te werken. We zijn nu bezig met de laatste puntjes op de i te zetten. Bedankt voor jullie geduld!

UPDATE 21-11 11:00
De telefoonlijnen werken op dit moment weer. Er wordt nog hard gewerkt aan de server, tot 12.00 is de app en Mijn Energie niet optimaal bereikbaar. De grafieken van je verbruik zijn dan niet volledig inzichtelijk. Ik houd jullie up-to-date!

UPDATE 20-11 16:30
Hoi allemaal,

Helaas zijn de serverproblemen nog niet volledig verholpen. Hierdoor zijn wij momenteel niet optimaal telefonisch bereikbaar.

UPDATE 20-11 09:00
Hoi allemaal,

Het grootste gedeelte van het onderhoud is afgerond. Het onderhoud was nodig omdat onze externe server waar de Qboxen op staan plots niet meer online was.

In grote lijnen is dat nu opgelost. De server is weer online en alle Qboxen kunnen weer verbinding maken met de server. We ervaren nu nog dat op willekeurige momenten de server kort stilvalt, de externe server maakt dan geen verbinding. Dit wordt nu onderzocht en zodra ik meer weet plaats ik weer een update.

UPDATE 17-11

Het onderhoud is voltooid en het is weer mogelijk om in te loggen. Ook zijn we telefonisch weer bereikbaar.
Reputatie 3
Badge +10
Hoi Tanja,

Yep dit soort info zocht ik dus, weten we wat er allemaal zoal aan de hand is dus goede start van deze methode.

Chappo...

Groetjes
Richard

Reageer