Beantwoord

Mijn contract is opgezegd per 1 februari 2018. Waarom is er toch een termijn voor februari afgeschreven?

• 30 januari 2018
  • 3 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb ruim op tijd (begin december vorig jaar) mijn contract opgezegd per 1 februari 2018. Desondanks is de termijn van februari gewoon van mijn rekening afgeschreven, terwijl de nieuwe leverancier uiteraard ook al het maandbedrag heeft afgeschreven.

Mijn verbruik is flink lager dan ingeschat dus ik verwacht op mijn eindafrekening een leuk bedrag terug te krijgen.

Ik neem dus aan dat ik de incasso van februari gewoon kan storneren?
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 2 februari 2018, 11:17

Hallo G.J. vanDrie,

Dankjewel voor je bericht.

Tot de overstap plaats heeft gevonden (en dus ook de daadwerkelijke opzegging), blijft de facturatie doorlopen. Het termijnbedrag voor februari 2018 is begin januari 2018 al gefactureerd en dit kunnen we niet meer omdraaien. Als je wilt kan je het termijnbedrag storneren. Deze zal echter wel worden meegenomen op de eindnota als zijnde betaald. Hou er dus rekening mee dat een eventuele teruggave van de nota wordt verrekend met het openstaande bedrag.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hallo G.J. vanDrie,

Dankjewel voor je bericht.

Tot de overstap plaats heeft gevonden (en dus ook de daadwerkelijke opzegging), blijft de facturatie doorlopen. Het termijnbedrag voor februari 2018 is begin januari 2018 al gefactureerd en dit kunnen we niet meer omdraaien. Als je wilt kan je het termijnbedrag storneren. Deze zal echter wel worden meegenomen op de eindnota als zijnde betaald. Hou er dus rekening mee dat een eventuele teruggave van de nota wordt verrekend met het openstaande bedrag.

Groet,
Tessa
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt Tessa. Ik heb de incasso-opdracht gestorneerd. Ik snap dat dat wordt verrekend met de eindnota.

Het principe "Tot de overstap plaats heeft gevonden (en dus ook de daadwerkelijke opzegging), blijft de facturatie doorlopen" slaat natuurlijk nergens op. Ik heb op 7 december de overstap geregeld. Dus op 21 december was de bedenktijd voorbij en de overstap definitief. Er was dus geen enkele reden voor jullie om begin januari toch nog het termijnbedrag voor februari te factureren. Het gevolg is dat ik eind januari dubbel betaal en vervolgens tot midden maart moet wachten totdat ik het voorschot weer terug krijg. Bijzonder klantonvriendelijk en volgens mij nergens voor nodig.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi G. J. van Drie,

Ik begrijp je vraag over de laatste incasso. Op het moment dat de incasso naar de bank werd verstuurd, was je echter nog klant bij ons. Toekomstige overstappen worden helaas niet automatisch meegenomen in de financiële administratie.

Zoals mijn collega Tessa aangeeft, worden alle betalingen verrekend op de eindnota. Maar als jij de laatste incasso storneert, kan dat natuurlijk ook. Dit zal dan worden verrekend met de overige bedragen.

Groet,
Tomer

Reageer