"Je energiekosten zijn hoger dan we hadden ingeschat", nee ik wordt hier even lekker getild!!
Beste antwoord door Annick van Qurrent
Uit je berichtje kan ik duidelijk opmaken dat je geschrokken bent van je jaarnota. Voor deze jaarnota gebruiken we meterstanden die we op 3 verschillende manieren kunnen ontvangen;
1. Via jou, als je gebruik maakt van een ouderwetse meter mailen we je het verzoek om je meterstanden door te geven via Mijn Energie. Hiervoor dien je echt de link te gebruiken die we je mailen.
2. Via je slimme meter, die lezen we uit als we aan de slag gaan met je energienota. Soms lukt dit niet en vragen we de standen bij jou op.
3. Mochten we geen meterstanden hebben kunnen uitlezen of via jou hebben ontvangen, dan worden je meterstanden door je netbeheerder berekend op basis van je historische energieverbruik.
In jouw jaarnota is een berekende meterstand gebruikt. Soms komt het helaas voor dat deze niet overeenkomt met wat er werkelijk bij jou op de meter staat. Daarom is het altijd verstandig om je jaarnota en de gebruikte standen te controleren. Zo kunnen incorrecte standen alsnog aangepast worden. Dit heb jij gelukkig gedaan en hierover contact met ons opgenomen. Het verzoek om de berekende meterstanden te corrigeren is dan ook al bij je netbeheerder neergelegd.
Zodra de berekening is aangepast, ontvang je een nieuwe jaarnota. De jaarnota met incorrecte standen die je van ons hebt ontvangen, hoef je natuurlijk nog niet bij ons af te rekenen.
Ik hoop dat je vragen over de totstandkoming van de meterstand onder andere met dit bericht is beantwoord en je inmiddels van de schrik bekomen bent. Aarzel vooral niet om contact met ons op te nemen als je nog verdere vragen hebt, Wij houden in ieder geval contact met jou over de afwikkeling van je verzoek tot het corrigeren van de meterstand.
Groeten van Annick