Beantwoord

Mijn termijnbedrag in het contract is veel hoger dan bij de verkoop

• 26 september 2018
  • 1 reactie
  • 68 keer bekeken

Beste Qurrent,

Afgelopen augustus stond er een vriendelijke man van Qurrent aan de deur. Hij had mijn energie en gas berekend en dit kon veel goedkoper.

Ik vertelde hem dat ik nu per maand €100 kwijt ben. Voor gas en elektra. Per maand.

Hij had het nog een keer berekend en ik zou nu maar €42 kwijt zijn per maand. Tuurlijk wilde ik daar op ingaan. Nog nagevraagd is dit alles in een en het was alles in een. Geen overstaplocatie niks.

Nu krijg ik een contract voorgeschoteld van €142 per maand!!!! €42 duurder!!! Wat is dit voor een grap.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 27 september 2018, 13:30

Hoi Leroy,

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat het termijnbedrag zoveel hoger is.
De verkoper heeft een schatting voor je gemaakt op basis van je huishouden. Wanneer je een contract aanmeldt krijgen wij het gemiddelde jaarverbruik van je adres door van de netbeheerder. Op basis daarvan kunnen we een exacte schatting maken.
Dit verbruik staat in je contract. Het kan dus zijn dat dit verschilt met het verbruik van de schatting.

Het kan ook zijn dat dit verbruik niet overeenkomt met je daadwerkelijke verbruik. Dat kan bijvoorbeeld doordat het verbruik door de jaren heen is gedaald. Het kan ook zijn dat je zelf energie opwekt door bijvoorbeeld zonnepanelen, en dat niet is meegenomen.
Heb je nog een jaarafrekening van je oude leverancier? Daar staat je jaarverbruik op. We zouden dan je termijnbedrag opnieuw kunnen berekenen.

Als je een idee hebt van je jaarverbruik kan ik het bedrag voor je wijzigen!

Groet, Joost
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Leroy,

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat het termijnbedrag zoveel hoger is.
De verkoper heeft een schatting voor je gemaakt op basis van je huishouden. Wanneer je een contract aanmeldt krijgen wij het gemiddelde jaarverbruik van je adres door van de netbeheerder. Op basis daarvan kunnen we een exacte schatting maken.
Dit verbruik staat in je contract. Het kan dus zijn dat dit verschilt met het verbruik van de schatting.

Het kan ook zijn dat dit verbruik niet overeenkomt met je daadwerkelijke verbruik. Dat kan bijvoorbeeld doordat het verbruik door de jaren heen is gedaald. Het kan ook zijn dat je zelf energie opwekt door bijvoorbeeld zonnepanelen, en dat niet is meegenomen.
Heb je nog een jaarafrekening van je oude leverancier? Daar staat je jaarverbruik op. We zouden dan je termijnbedrag opnieuw kunnen berekenen.

Als je een idee hebt van je jaarverbruik kan ik het bedrag voor je wijzigen!

Groet, Joost

Reageer