Beantwoord

Nooit ontvangen korting

• 5 maart 2019
  • 5 reacties
  • 162 keer bekeken

De toegezegde welkomstkorting is nooit verrekend. Ik ben in juli 2018 verhuisd, en kreeg een eindafrekening. Maar ik bleef bij Qurrent, en het contract liep door. Ook de toezegging van de korting,dus. Inmiddels ben ik al geruime tijd bij Qurrent, maar de korting is nooit verrekend. Wilt u dat, zoals overeengekomen, alsnog doen, svp?
Of moet ik daarvoor eerst van leverancier wisselen en wellicht terugkomen??
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 7 maart 2019, 09:36

Hoi @JCMvanderKroft,

Bedankt voor je bericht.
Je tweede contract startte op 2-2-2018. Je bent halverwege je contractsjaar verhuist. Dat betekent dat we toen alvast een eindafrekening gemaakt voor je oude adres.
Je nieuwe jaarafrekening krijg je nadat je een jaar op je nieuwe adres hebt gewoond, dus ergens in juli. Dan krijg je ook de korting berekend op je nota.

Groet, Joost
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @JCMvanderKroft,

Bedankt voor je bericht.
Je tweede contract startte op 2-2-2018. Je bent halverwege je contractsjaar verhuist. Dat betekent dat we toen alvast een eindafrekening gemaakt voor je oude adres.
Je nieuwe jaarafrekening krijg je nadat je een jaar op je nieuwe adres hebt gewoond, dus ergens in juli. Dan krijg je ook de korting berekend op je nota.

Groet, Joost
Ja, dan krijg ik de korting die hoort bij !ik nieuwe contract. Maar het oude contract heb ik nooit beëindigd. Krijg ik nou door !Inn verhuizing die toegezegde korting niet????
Dat was juist een reden om bij Qurrent te blijven .
Reputatie 2
Badge +9
Dankjewel voor je reactie!
Je nieuwe contract is ingegaan op 2-2-2019. De korting van dat contract krijg je dus normaal gesproken in februari 2020. In jouw geval loopt je jaar vanaf nu van juli tot juli.
Juli 2019 krijg je dus de korting van je vorige contract. In juli 2020 krijg je de korting van je huidige contract. Je loopt natuurlijk geen korting mis!

Ik heb even met een collega de situatie besproken. Omdat je nu een jaar klant bent heb je officieel natuurlijk wel al recht op je korting. We kunnen de eindafrekening van juli (voor je oude adres) laten corrigeren, zodat je de korting nu terugkrijgt.
Hier kan een aantal weken overheen gaan voor dat dit is verwerkt.
In juli krijg je dan je jaarnota zonder korting.

Ik hoor graag van je welke optie je voorkeur heeft!

Groet, Joost
Voor mij is het meest rechtvaardig als ik ook de afgesproken volle korting krijg na de afgesproken periode.
Ik weet niet meer of het vorige contract in juli 2018 al een jaar liep. Ik dacht ruimschoots. Maar in ieder geval in februari 2019.
Ik stel voor dat ik de eerste korting nu krijg, bij de afrekening van het vorige adres. Maar dat mag berekend worden per februari, ook al is dat een half jaar later. De nieuw toegezegde korting krijg ik dan voor het nieuwe contract. Dat is voor jullie ook gemakkelijker. Dan komt de nieuw toegezegde korting voor de verlenging na een jaar, maar krijg ik nu wel de nooit uitbetaalde eerste korting.
Overigens komt er kennelijk veel gedoe door een korting die wel wordt beloofd maar pas na afloop wordt uitgekeerd. Ik zie in de community dat ik niet de enige ben. Kan je niet beter de korting als percentage van het termijn bedrag per maand betalen? Dat scheelt veel gedoe.
Ik ben in ieder geval blij met het aanbod een en ander recht te trekken.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @JCMvanderKroft,

Ik heb een correctie aangevraagd voor de eindnota van het oude adres. Hierop zal de korting worden berekend, zoals mijn collega al zei kan dit enkele weken duren. Het contract liep inderdaad van februari 2018 tot februari 2019, er is dus een jaar verstreken. Helaas kunnen we de eindnota echter niet doortrekken naar februari, dit is omdat we echt leverancier moeten zijn op een adres voor de periode van de nota.

In juli krijg je nu de jaarnota van het nieuwe huis. We hebben hier dan een jaar geleverd en hier hoort dus een jaarnota bij. In februari 2020 kunnen we een tussentijdse nota opstellen. Hierop kan de korting van het nieuwe contract verwerkt worden en loopt de contractdatum weer gelijk.

Excuses voor de verwarring en ik hoop dat dit een oplossing heeft geboden.

Groet, Simon

Reageer