Beantwoord

Prijzen 2019 en windtegoeden bij overstap naar contract Greenchoice.

• 25 januari 2019
  • 7 reacties
  • 304 keer bekeken

Is er ergens op de site een overzicht te vinden van de huidige kosten. Als ik in mijn profiel naar mijn contractgegevens kijk zie ik de getallen van 2017 staan. Ik wil graag weten wat mijn kosten zijn voor dit jaar.

tweede vraag, waarschijnlijk al wel beantwoord maar zie het niet staan. Als ik in oktober een contract afsluit met Greenchoice wat gebeurt er dan met mijn windtegoeden?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 30 januari 2019, 11:02

Hoi @hetbruineleven en @Trevor ik zal het even uitleggen want ik begrijp dat dit voor verwarring zorgt!

Als je als klant van Qurrent een aanbod van ons krijg om over te stappen op Greenchoice gaan al je stukje Windtegoed mee, dus gratis en betaalde.

Wel krijgt het een andere naam, namelijk WindVanger. Voor elk Windtegoed dat je hebt, krijg je bij Greenchoice twee WindVangers. Dat komt omdat een Windtegoed 250 kWh garandeert en een WindVanger 125 kWh.

Voor de rest is alles hetzelfde. De opbrengst van je stukje windmolen wordt afgetrokken van je jaarnota. En aan de looptijd verandert verder niets. Ook betaal je geen onderhoudskosten en ben je beschermd tegen prijsstijgingen. Meer informatie over WindVangers vind je op greenchoice.nl/windvanger.

Maar als je je contract bij Qurrent nu uit jezelf vroegtijdig opzegt en overstapt naar een andere leverancier, dan vervallen je gratis windtegoeden en kan je voor de betaalde een van de opties kiezen die Julian aangeeft.

Ik hoop dat dit duidelijkheid geeft :)

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Trevor.

Bedankt voor je bericht.

Zojuist heb ik per mail je meest recente contractbevestiging naar je verstuurd. Het leveringstarief per kWh en m³ dat hierin wordt vermeld is nog steeds je huidige leveringstarief daar je een driejarig contract met ons hebt afgesloten in 2016.
De wijziging van de energiebelasting, zoals doorgevoerd op 1 januari 2019, is hier niet in doorberekend. Uiteraard krijg je een specificatie van de daadwerkelijke kosten op het moment dat je deze hebt gemaakt. Omdat je laatste jaarnota eind september van 2018 naar je is verstuurd verwacht ik dat je rond dezelfde tijd van dit jaar weer een jaarnota zal ontvangen.

Als je in oktober 2019 overstapt naar Greenchoice komen je gratis Windtegoeden te vervallen. Je betaalde Windtegoeden blijven uiteraard geldig, al worden voor deze Windtegoeden wel jaarlijks € 5,- administratiekosten (met een maximum van € 25,-) in rekening gebracht. Je krijgt vervolgens een jaarlijks een nota met de specificatie van de Windtegoeden waarna deze uiteraard ook uitbetaald worden. Je kan er ook voor kiezen om alle Windtegoeden op te zeggen uit te laten betalen. Er wordt dan een restbedrag voor de Windtegoeden berekend waarvan er ook € 5,- per Windtegoed (met een maximum van € 25,-) administratiekosten vanaf gaan.

Groeten,
Julian
Dus als ik het goed begrijp biedt Qurrent geen langdurige contracten meer aan, maar word je daarvoor doorgestuurd naar Greenchoice. Vervolgens wordt er met de windtegoeden gedaan alsof je naar een externe aanbieder gaat?

Samengaan, en vervolgens je klanten die trouw aan het bedrijf willen blijven in de kou laten staan. Zo komt het op mij over.

Ik hoop dat je ergens een vergissing maakt in je antwoord, of dat ik ergens iets mis. Want als dit klopt is de kans opeens een stuk groter dat ik mijn heil elders zoek. Ik ben bewust naar Qurrent gekomen, en ik wil bewust mee naar Greenchoice. Ik kijk niet eens naar of ze al dan niet goedkoop zijn of niet. Ik heb best wat over voor goed groen. Maar bovenstaande.... nee dat ga ik niet doen. Ik heb windtegoeden gekocht, en gekozen bij mijn contract als investering, maar net zo goed als ondersteuning van het idee. En nu word ik gedwongen om een contract bij Greenchoice te nemen omdat jullie ze niet meer aanbieden.... en dan "nee u zit niet meer bij Qurrent dus we gaan de regels voor andere aanbieders toepassen." Wat een gotspe.

Alsjeblieft, zeg me dat het niet zo is.
Reputatie 3
Badge +7
Julian,

ik ben het helemaal eens Trevor.
Of Qurrent blijft vaste contracten aanbieden of als jullie de klant adviseert om bij vaste contracten over te gaan naar Greenchoice dan hoort Qurrent er voor te zorgen dat windtegoeden worden omgezet nasr de windvangers van Greenchoice.

Hier moeten jullie intern en met Greenchoice nog even afspraken over maken.

Nu jaag je klanten weg en mag je blij zijn dat Trevor nog de moeite neemt dit te melden. Anderen gaan gewoon weg!

zou je dit bericht ook willen delen met Tanja.

alvast bedankt,
Jan de Bruijn
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @hetbruineleven en @Trevor ik zal het even uitleggen want ik begrijp dat dit voor verwarring zorgt!

Als je als klant van Qurrent een aanbod van ons krijg om over te stappen op Greenchoice gaan al je stukje Windtegoed mee, dus gratis en betaalde.

Wel krijgt het een andere naam, namelijk WindVanger. Voor elk Windtegoed dat je hebt, krijg je bij Greenchoice twee WindVangers. Dat komt omdat een Windtegoed 250 kWh garandeert en een WindVanger 125 kWh.

Voor de rest is alles hetzelfde. De opbrengst van je stukje windmolen wordt afgetrokken van je jaarnota. En aan de looptijd verandert verder niets. Ook betaal je geen onderhoudskosten en ben je beschermd tegen prijsstijgingen. Meer informatie over WindVangers vind je op greenchoice.nl/windvanger.

Maar als je je contract bij Qurrent nu uit jezelf vroegtijdig opzegt en overstapt naar een andere leverancier, dan vervallen je gratis windtegoeden en kan je voor de betaalde een van de opties kiezen die Julian aangeeft.

Ik hoop dat dit duidelijkheid geeft :)

Groetjes, Tanja
Ok dank je, Tanja. Dat klinkt een stuk beter inderdaad. Blij dat het opgelost is.
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

Deze reactie zou ik verwacht hebben. Dank je wel voor de correctie en verduidelijking.
ik hoop dat je collegae nu ook in deze lijn gaan communiceren.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 5
Badge +13
Bedankt voor jullie reactie Trevor en Jan! 🙂

Reageer