Beantwoord

Qurrent maakt winst op netbeheerkosten.

• 12 juni 2019
  • 3 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik ben nu al een week bezig mijn jaarnota aangepast te krijgen om de netbeheerkosten voor de gas aansluiting naar beneden te krijgen. Dit heeft geresulteerd in een antwoord dat ik met de netbeheerder contact op moet nemen voor het aan passen van mijn gasmeter. Ik wil geen aanpassing van de gas meter. En ik heb niks te maken met de netbeheerder aangezien ik een contract heb met Qurrent.
Tweede poging resulteerde in een antwoord over het aanpassen van het termijn bedrag. Ik heb nooit aangegeven iets te willen met het termijn bedrag. Alles wat ik wil is dat ik betaal voor dat wat ik gebruik.
Dan maar bellen. Toen kwam weer de opmerking dat ik contact op moest nemen met de netbeheerder. Om flauw van te worden...
Link naar een uitspraak van de Geschillen commissie. Oftewel ik heb helemaal niks te maken met de netbeheerder. Hoe krijg ik dat toch aan het verstand gepeuterd van de mensen die werken voor Qurrent. Het schijnt overigens bij andere energie maatschappijen geen haar beter te zijn getuige een forum draadje wat al ruim 6 jaar loopt

Toch eens gebeld met de netbeheerder en die vertelde mij dat zij Qurrent ~10 euro in de maand in rekening brengen. Dat afgezet tegen de ~14 euro die ik per maand mag betalen. Dat is nog eens groen en duurzaam bezig zijn, je klanten uitknijpen in het kader van goed voor het milieu.
icon

Beste antwoord door Simon van Qurrent 14 juni 2019, 10:11

Hoi @Frameltje,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Wij hebben inderdaad contact voor je met de netbeheerder. Ik heb mijn collega dan ook gevraagd om naar deze situatie te kijken. De netbeheerheerkosten worden op het begin van het jaar vastgesteld aan de hand van je standaard jaarverbruik (wat een gemiddelde is over meerdere jaren). Deze was op 515 m3 gezet. De aansluiting wordt dus op hoger dan 500 m3 gezet. De netbeheerder verrekend dus ook nog het bedrag voor een aansluiting van 500 m3 tot 4000 m3. Op 31 mei is er een verandering geconstateerd wat betreft het standaard jaarverbruik, het verbruik is voor komend jaar op minder dan 100 m3 gezet. Voor afgelopen jaar worden dus het tarief gehanteerd van € 14,2174. Volgend jaar zal dit een tarief lager zijn, namelijk: € 10,5369.

Wij maken geen winst op de netbeheerkosten. Deze verrekenen wij 1 op 1. Voor nu moet ik je dus helaas teleurstellen, volgend jaar wordt het lagere tarief gerekend door de netbeheerder en dus ook door ons. Hier zijn de kosten van je netbeheerder te zien.

Excuses dat er eerder geen duidelijk antwoord was.

Groeten,

Simon
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Frameltje,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Wij hebben inderdaad contact voor je met de netbeheerder. Ik heb mijn collega dan ook gevraagd om naar deze situatie te kijken. De netbeheerheerkosten worden op het begin van het jaar vastgesteld aan de hand van je standaard jaarverbruik (wat een gemiddelde is over meerdere jaren). Deze was op 515 m3 gezet. De aansluiting wordt dus op hoger dan 500 m3 gezet. De netbeheerder verrekend dus ook nog het bedrag voor een aansluiting van 500 m3 tot 4000 m3. Op 31 mei is er een verandering geconstateerd wat betreft het standaard jaarverbruik, het verbruik is voor komend jaar op minder dan 100 m3 gezet. Voor afgelopen jaar worden dus het tarief gehanteerd van € 14,2174. Volgend jaar zal dit een tarief lager zijn, namelijk: € 10,5369.

Wij maken geen winst op de netbeheerkosten. Deze verrekenen wij 1 op 1. Voor nu moet ik je dus helaas teleurstellen, volgend jaar wordt het lagere tarief gerekend door de netbeheerder en dus ook door ons. Hier zijn de kosten van je netbeheerder te zien.

Excuses dat er eerder geen duidelijk antwoord was.

Groeten,

Simon
@Simon van Qurrent

Bedankt voor je reactie en voor de verduidelijking.
Reputatie 2
Badge +4
Geen dank, ik ben blij dat het opheldering geeft!

Reageer