Beantwoord

Sleuteloplevering uitgesteld, hoe zit het nu met de betalingen?

• 30 november 2017
  • 3 reacties
  • 142 keer bekeken

Hoi!

Wij zouden per 4 december as onze nieuwbouwhuurwoning betrekken, maar de sleuteloverdracht hiervoor is tot onbekende datum uitgesteld. Er is iets mis bij de aannemer. Wij hebben wel per 4 dec onze Qurrent levering aangevraagd. Ik vroeg mij af hoe het nu zit met de kosten? Betalen wij wel voor de tijd dat wij nog niet in onze woning wonen? Er zijn namelijk wel bouwvakkers aanwezig die misschien de voorzieningen gebruiken/testen? Hier willen wij natuurlijk niet voor betalen..

Hoor graag van jullie!
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 21 december 2017, 13:49

Hi Aniek,

Ik zie inderdaad dat de slimme meter is geplaatst. Omdat het een nieuwe meter is, zijn de beginstanden die wij hebben uitgelezen 0.

De termijnbedragen heb ik weer geactiveerd en het eerste termijnbedrag wat je gaat betalen is voor februari 2018. Ik heb het termijnbedrag voor nu op hetzelfde bedrag gezet, maar indien je wenst kan je het verhogen, omdat je voor januari 2018 natuurlijk geen termijnbedrag betaalt en je in deze maand wel verbruik gaat hebben.

Groetjes,
Tessa
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Aniek,

Goed dat je dit aangeeft en welkom op onze Community!

Ik zie in ons systeem dat je woning nog geen meter heeft. Dit betekent dat je voor de periode totdat de meter wordt geplaatst, niets hoeft te betalen. Wel is er al een opdracht ter incasso naar de bank gestuurd. Deze mag je storneren.

We willen je vragen om ons te contacten zodra de meter wel is geplaatst. Dan verwerken wij het in ons systeem.

Groet,
Tomer
Hi Tomer,

De meter is inmiddels geplaatst, dus jullie kunnen deze gaan uitlezen (is al een slimme meter).

Laat je even weten of dit is gelukt?

Groetjes,

Aniek
Reputatie 4
Badge +8
Hi Aniek,

Ik zie inderdaad dat de slimme meter is geplaatst. Omdat het een nieuwe meter is, zijn de beginstanden die wij hebben uitgelezen 0.

De termijnbedragen heb ik weer geactiveerd en het eerste termijnbedrag wat je gaat betalen is voor februari 2018. Ik heb het termijnbedrag voor nu op hetzelfde bedrag gezet, maar indien je wenst kan je het verhogen, omdat je voor januari 2018 natuurlijk geen termijnbedrag betaalt en je in deze maand wel verbruik gaat hebben.

Groetjes,
Tessa

Reageer