Beantwoord

Termijnbedrag lager dan 90 euro?

• 1 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 167 keer bekeken

Wij hebben even duurzaam huis met zonnepanelen, warmtepomp en driedubbel glas. Bij onze vorige energie aanbieder waren we gemiddeld 70 euro per maand kwijt. Bij jullie kan het niet lager dan 90 euro. Is het toch aan te passen naar 70?
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 2 oktober 2018, 11:20

Hoi B.P.Scholten,

Allereerst: welkom op onze community!

Je termijnbedrag wordt in eerste instantie gebaseerd op het gemiddeld verbruik in je woning over de afgelopen 3 tot 5 jaar. Het kan zijn dat dat verbruik niet meer actueel is.

Je kunt het termijnbedrag verlagen via Mijn Energie, maar niet met meer dan 10%. Als volgens jouw berekening een termijnbedrag van € 70 echter reëel is, passen wij dat natuurlijk graag aan.

Je termijnbedrag staat nu op € 70. Hiervan ontvang je ook een bevestiging per mail.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi B.P.Scholten,

Allereerst: welkom op onze community!

Je termijnbedrag wordt in eerste instantie gebaseerd op het gemiddeld verbruik in je woning over de afgelopen 3 tot 5 jaar. Het kan zijn dat dat verbruik niet meer actueel is.

Je kunt het termijnbedrag verlagen via Mijn Energie, maar niet met meer dan 10%. Als volgens jouw berekening een termijnbedrag van € 70 echter reëel is, passen wij dat natuurlijk graag aan.

Je termijnbedrag staat nu op € 70. Hiervan ontvang je ook een bevestiging per mail.

Groet,
Tomer
Hallo,

Vergelijkbare situatie: wij hebben een erg goed geïsoleerd huis, sinds gisteren voorzien van zonnepanelen ('normale' en PVT) en een warmtepomp, waarmee we (ongeveer) energieneutraal worden en van het gas af kunnen. Voordat ik dat doe wil ik eerst even aankijken hoe het systeem draait, maar het termijnbedrag kan in ieder geval fors omlaag. Het laagste dat ik kon instellen is 86 euro, dat kan sowieso door de helft (en als het goed is nog lager, zeker als we loskoppelen van het gas en dus ook de netbeheerkosten wegvallen. Kunnen jullie hem voor nu op 40 euro zetten?

Dank!

Rik
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Roskam,

Dankjewel voor je bericht, en goed te horen dat je zoveel energiebesparende maatregelen neemt!
Ik zie dat je inmiddels telefonisch je termijnbedrag hebt gewijzigd.

Mocht je het termijnbedrag later verder willen wijzigen dan horen we dat graag! Zodra je gasmeter is verzegeld of verwijderd kunnen we gas uit je contract halen. Je termijnbedrag zal daar dan op worden aangepast.

Groet, Joost

Reageer