Vraag

Termijnbedrag onterecht gewijzigd

• 10 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 175 keer bekeken

Hallo,

Jullie hebben mij een bericht gestuurd dat jullie mijn termijnbedrag aanpassen, gebaseerd op verbruiksprognose.

Echter dit is niet correct. Jullie prognose is gebaseerd zonder mijn zonnepanelen mee te rekenen.
Mijn huidig termijnbedrag ongewijzigd laten. Onderstaand ter indicatie mijn verbruik van 2018.

https://

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Kiebi,

Bedankt voor je bericht.

Goed dat je dit aangeeft. Het termijnbedrag is gewijzigd op basis van het energieverbruik dat je netbeheerder heeft berekend. Wij zijn vervolgens verplicht het termijnbedrag op dit verbruik aan te passen.

Hierin wordt de opwek van zonnepanelen inderdaad niet meegerekend. Ik zal het termijnbedrag daarom corrigeren naar het oorspronkelijke bedrag. Hiervan ontvang je ter verificatie ook nog een automatische mail. Het kan echter zo zijn dat de opdracht ter incasso met het hogere termijnbedrag al naar de bank is verstuurd. In dat geval zal dat eenmalig zijn.

Groet,
Tomer
Hallo,

Gisteren ook zojuist dezelfde probleem. Ik had een termijnbedrag van 14 euro, maar gisteren ging opeens via incasso 44 euro als termijnbedrag eraf. Een groot verschil. Bovendien klopt mijn historisch verbruik niet dat via netbeheerder naar jullie is doorgespeeld.
Reputatie 4
Badge +12
@Tomer van Qurrent ,

Waar precies is geregeld dat Qurrent verplicht is het standaard jaarverbruik in het termijnbedrag in rekening te brengen?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Lim,

In dat geval kunnen wij het termijnbedrag weer wijzigen. Zal ik dit weer terugzetten op € 14,-?

@FransvanWoerkom,

Verplicht is niet het juiste woord en heb ik ten onrechte gebruikt. Het is iets dat wij doen nadat de netbeheerder het gemiddeld verbruik in een woning heeft gewijzigd. Omdat wij uiteindelijk alle kosten, ook die van de netbeheerder, verrekenen op de jaar- of eindnota, passen wij het termijnbedrag automatisch aan. Zo kom je als klant niet onverwachts meet hoge kosten op de nota te zitten. Een termijnbedrag blijft echter altijd een inschatting, dus is op verzoek ook aan te passen.

Groet,
Tomer

Reageer