Beantwoord

Verhoging maandelijkse termijn ondanks lagere jaarrekening

• 13 januari 2019
  • 3 reacties
  • 178 keer bekeken

• Q-starter
  • 1 reactie
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er 30 euro per maand bij komt terwijl ik een lagere jaarrekening heb. Ik krijg zelfs geld terug van jullie. Dus graag de verklaring.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 09:21

Hoi @PVD,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!
De reden dat we toch je termijnbedrag omhoog hebben gezet heeft te maken met de nieuwe energiebelastingen.
De energierekening wordt komend jaar een stukje duurder omdat de belasting op gas stijgt, en de heffingskorting een stuk daalt.

Om volgend jaar bijbetaling te voorkomen hebben we je termijnbedrag iets omhoog gezet.
Mocht je toch een ander termijnbedrag in gedachten hebben dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @PVD,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!
De reden dat we toch je termijnbedrag omhoog hebben gezet heeft te maken met de nieuwe energiebelastingen.
De energierekening wordt komend jaar een stukje duurder omdat de belasting op gas stijgt, en de heffingskorting een stuk daalt.

Om volgend jaar bijbetaling te voorkomen hebben we je termijnbedrag iets omhoog gezet.
Mocht je toch een ander termijnbedrag in gedachten hebben dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Ik vind dat het ondanks een lagere maandlast toch 30 euro erbij een fikse verhoging is. Ik heb bovendien nooit de brief gekregen die iedereen van de andere leveranciers had gekregen, waarin ik had moeten horen wat de heffingen werden. Nooit zoiets ontvangen, niet per post en ook niet per email. Dat vind ik slordig. Dus hoe zit het nu precies? Wat zijn de cijfers? Jullie zijn niet goedkoop.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PVD.

Bedankt voor je reactie.

Ik zie inderdaad dat wij je nog niet per mail op de hoogte hebben gebracht van de wijziging van de energiebelasting. Dit had natuurlijk wel moeten gebeuren. Mijn excuus hiervoor.
De exacte belastingtarieven voor 2019 kan je hier terugvinden.

Voor aardgas is het belastingtarief meer dan € 0,03 omhoog gegaan en is de Opslag Duurzame Energie (ODE) ook met € 0,0239 verhoogd dus met name gebruikers van aardgas zullen meer belasting hierover gaan betalen. Voor stroom is de energiebelasting met € 0,006 omlaag gegaan maar dit wordt bijna teniet gedaan door de verhoging van de ODE voor stroom die weer met € 0,0042 omhoog is gegaan.

Groeten,
Julian

Reageer