Beantwoord

Verhoging maandelijkse termijn voor gas en electra

• 9 januari 2019
  • 8 reacties
  • 434 keer bekeken

Ik betaalde iedere maand een vast bedrag van € 145,00. Bij de eindafrekening moest ik ca € 28,00 bij betalen. Toch is de nieuwe termijn nu verlaagd tot € 142,00 per maand. Kunt U voor mij een juist termijn bedrag inschatten? Zo ja, wat wordt dat dan en wat is Uw advies?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 10 januari 2019, 09:34

Hoi @SDisseldorp,

Dankjewel voor je bericht!
Ik zit voor je te kijken, maar ik zie dat je per maand 60 euro hebt betaald. Je jaarafrekening komt er bijna aan. Op basis van je jaarnota zullen we een nieuw termijnbedrag opstellen.
We passen je termijnbedrag ook aan naar aanleiding van de nieuwe belastingen.

Groet, Joost
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @SDisseldorp,

Prima 🙂 We horen het graag als we je ergens bij kunnen helpen!

Groet,
Tomer
Badge
Goedemiddag,

1x per jaar bij de afrekening het termijnbedrag aanpassen is geen probleem maar tussendoor
vind ik bezwaarlijk. De reden hiervoor is dat mijn bankafrekening geen jackpot wordt voor een instelling die 1x per jaar toestemming heeft gekregen. Tevens heb ik mijn maandelijkse termijn aangepast, mocht de afschrijving van Uw kant mislopen dan laat ik het wel door mijn bank corrigeren.

Nu dat ik toch op deze vraagbaak zit is: Op 15 oktober 2019 hebben wij aan ons contract voldaan, wat gaan jullie doen voor de oude klanten om deze over te halen voor verlenging?

Jullie hebben voor de leden een bijeenkomst georganiseerd voor 2 uurtjes dat is voor ons niet rendabel, kunnen wij daar een verslag van krijgen?
Goedendag,

Zojuist een mail gekregen dat mijn termijnbedrag verhoogd wordt naar 211 euro.
Dit was 85 euro.

Ik kan alleen maar bedenken dat er iets fout is gegaan in de berekening van het nieuwe termijn bedrag.

Al geprobeerd de desk te bereiken maat een wachttijd van 10 minuten word je niet vrolijk van.

Wat kunt u hier aan doen?

Groeten Nico
Ik heb een vast contract, stijgt mijn tarief dan ook? Ja, alleen de tarieven van je energieleverancier staan dan vast. De belasting van de overheid wijzigt elk jaar, bij elke energieleverancier en ongeacht wat voor contract je hebt.

Vorig jaar naar Current overgestapt om juist DIE reden: mij werd verteld 3 jaar GEEN verhoging te krijgen met een '3 jaar Prijs Zeker Groene Cheque' pakket...
Nu krijg ook ik een nieuw termijn bedrag van 257,- i.p.v. 229,- (28,- PER MAAND MEER 😱)

Ik voel me nogal misleid.... 😥
Ik vraag het me ook af heb een 3 jarig contract gaat voor mij dan de energie tarieven ook al omhoog?

En ik keek in mijn overzicht en zag dat ik al rond 2000 kwh stroom heb gebruikt voor dit jaar hoe kan dat? Vorig jaar maar rond 5 a 600kwh. En ik dacht dat ik toen 750kwh gratis stroom kreeg ivm windtegoeden daarmee sloot ik mijn contract af.

Zie ook dat ik al veel meer gas heb gebruikt met vergelijking van 2017. April mei juni was volgens mij al redelijk lekker weer dus kachel niet zo hoog, dus minder gas. Maar die is elke maand ook hoger dan mijn termijnbedrag?
Reputatie 2
Badge +9
Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

@HWiesemann De reden dat het termijnbedrag is verhoogd komt omdat de energiebelastingen een stuk stijgen. Om te voorkomen dat je aan het eind van het jaar moet bijbetalen hebben we de termijnbedragen verhoogd. Mocht je een ander bedrag in gedachten hebben dan hoor ik dat graag!
Je contract loopt inderdaad nog door tot 15 oktober. We zullen je een paar maanden van te voren een verlengaanbod sturen!

En na afloop van de bijeenkomst komt er inderdaad een verslag van de dag op onze website en op de Community!

@NicoWolterink Ik zie dat inmiddels je termijnbedrag is gewijzigd, excuus voor het wachten!

@Betaler Vervelend dat deze verwarring is ontstaan. Belastingen worden vanuit de overheid opgelegd en moeten wij verplicht doorberekenen aan onze klanten. Het is niet mogelijk om deze tarieven vast te leggen, bij geen enkele leverancier. De leveringstarieven blijven vaststaan.
We hebben alle termijnbedragen met 10-15 procent verhoogd, om te voorkomen dat je aan het eind van het jaar veel moet bijbetalen.

@AmandaSamanthaAGTERBERG Ik zie dat jij inmiddels al contact hebt gehad met een collega van mij. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @SDisseldorp,

Dankjewel voor je bericht!
Ik zit voor je te kijken, maar ik zie dat je per maand 60 euro hebt betaald. Je jaarafrekening komt er bijna aan. Op basis van je jaarnota zullen we een nieuw termijnbedrag opstellen.
We passen je termijnbedrag ook aan naar aanleiding van de nieuwe belastingen.

Groet, Joost
Sorry, ik had mijn energie rekening verwisseld voor die van mijn zoon. Die betaalt inderdaad € 60,-- per maand. We wachten samen de eindejaars nota wel af en zien dan het nieuwe termijnbedrag wel!

Reageer