Vraag

verlengingsaanbond

• 4 juli 2019
  • 1 reactie
  • 135 keer bekeken

Hallo, ik heb een verlengingsaanbod gekregen waar ik niks mee kan.

Begin juni heb ik zonnepanelen laten leggen die meer gaan opbrengen dan ik verbruik. Ook wordt er geen rekening gehouden met de winddelen die ik nog meer dan een jaar heb.

Zou ik een aanbod kunnen krijgen met deze waarden:

13 winddelen
3100 kWh verbruik
3300 kWh opwek
750 m3 gas

alle getallen zijn realistisch en eerder iets conservatief dan hoopvol ;)

met vriendelijke groet.

/edit: wat sowieso ook raar is.

bovenaan staan de stroom en gasprijzen inclusief btw, dan onderaan het aanbod met prijzen wat je gaat betalen voor stroom en gas.... en dan blijkbaar zonder btw, want helemaal onderaan staat de btw weer extra vermeld. (en die gaat over alle bedragen erboven, niet alleen netbeheer en vaste leveringskosten.) als dan bereken hoeveel ik volgens die berekening gebruik zijn dat getallen die ik de laatste 3 jaar geen enkele keer gehaald heb...

voor het huidige contractjaar zouden we aan verbruik op ongeveer 2700 en aan gas 700 komen, dat is gewoon te halen uit de maandelijkse rapportages die jullie zelf hebben...

En tenslotte, zitten er geen bonussen aan de verlenging vast?

1 reactie

Badge
Beste @Trevor,

Bedankt voor je bericht over het verlengaanbod, hier help ik graag bij. Ik heb jouw gegevens doorgenomen en kan hier het volgende over aangeven.

Het verlengaanbod is gebaseerd op het historisch verbruik gekoppeld aan jouw adres. De recente installatie van de zonnepanelen is hier nog niet in verwerkt. Ik zie dat het genoemde termijnbedrag in jouw verlengaanbod inderdaad is gedaan op basis van een verbruik dat hoger is dan jouw daadwerkelijke verbruik. Met de opwek van de zonnepanelen en het Windtegoed erbij zal dit nog lager uitvallen qua kosten. Het belangrijkste in het verlengaanbod zijn echter de aangeboden energietarieven; hier moet je helemaal tevreden mee zijn aangezien deze het meest bepalend zijn voor de verbruikskosten. Het termijnbedrag is namelijk altijd een voorstel en kan zeker gewijzigd worden. Voor een meer precieze berekening en een geschikt termijnbedrag adviseer ik om contact op te nemen met ons speciale telefoonnummer voor Qurrent-klanten die een verlengaanbod van Greenchoice hebben ontvangen: 088 99 60 222.

Het bedrag dat in het verlengaanbod wordt genoemd zijn allemaal inclusief btw, zoals ook staat vermeld. Per product (elektra/gas) hebben wij de btw per kWh of m3 gespecificeerd. Helemaal onderaan hebben wij alle kosten opnieuw gespecificeerd zodat duidelijk zichtbaar is welk aandeel van de kosten bestaat uit belasting of bijvoorbeeld netbeheerkosten. Deze kosten komen er dus niet nóg extra bij. Vergeet ook niet dat als je bij Greenchoice verlengd wij jouw Windtegoed automatisch omzetten in WindVangers bij Greenchoice. Voor elk Windtegoed dat je hebt, krijg je bij Greenchoice twee WindVangers. Dat komt omdat een Windtegoed 250 kWh garandeert en een WindVanger 125 kWh. Voor de rest is alles hetzelfde en wordt de opbrengst van je stukjes windmolen afgetrokken van je jaarnota. De bonus is verder terug te vinden in het extra scherpe tarief wat aangeboden wordt én de hoogste terugleververgoeding op de energiemarkt: Greenchoice geeft maar liest €0,11 cent per kWh. Voor meer inhoudelijke vragen kan je uiteraard terecht bij het hierboven genoemde telefoonnummer van Greenchoice.

Ik hoop hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je alvast een fijn weekend toe.

Groetjes Kelly.

Reageer