Beantwoord

vermindering energiebelasting

• 7 maart 2018
  • 7 reacties
  • 345 keer bekeken

Mijn contract verloopt. Ik heb een aanbod gekregen. In de prijsvergelijking met andere aanbieders zat een groot verschil.
Gebeld met klantenservice.
Dat bleek te maken te hebben met het ontbreken in het aanbod van Vermindering Energiebelasting van 373,33. Andere aanbieders hadden dat vanzelfsprekend (!) wel opgenomen in hun aanbieding. Medewerker Klantenservice zei dat verrekening pas later zou plaats vinden en daarom niet in het aanbod te vinden was. Grote onzin natuurlijk. Je wilt een zo laag mogelijke prijs aanbieden.

Vervolgens de jaarnota 2017 gecontroleerd. Daarop is de vermindering energiebelasting niet opgenomen. Dit werd nagevraagd door de medewerker klantenservice. Was inderdaad een fout. Dat wordt nu door de afdeling Financien verwerkt. Dat duurt 4-6 weken. Ik heb geen excuses gekregen.
Ik heb gevraagd om een schriftelijke bevestiging dat verwerking gaat plaatsvinden. Die heb ik inmiddels ontvangen.
Jaarnota 2016 kan ik niet controleren. Er werd niet toegezegd dat ook jaarnota 2016 wordt gecontroleerd of de vermindering energiebelasting wel wordt doorgevoerd.

Ik vertrek bij Qurrent. Ze maken misbruik van mensen die wat minder opletten.

Nog meer mensen ervaring dat vermindering energiebelasting niet is doorgevoerd?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 10 maart 2018, 12:33

Hallo Christine en Harry,

Bedankt voor jullie berichten. Ik vind het vervelend dat hier onduidelijkheid over is geweest, maar ik help je graag verder!
Vermindering Energiebelasting wordt op de jaarnota verrekend, wanneer je een 'verblijfsfunctie' hebt. In het register waaruit wij informatie krijgen over aansluitingen, staat aangegeven dat je geen verblijfsfunctie hebt, en daarom is deze vermindering energiebelasting in het verleden niet verrekend.
Wij laten dit uiteraard aanpassen door de netbeheerder en zorgen voor gecorrigeerde nota's.
Ook bij jou heb ik zojuist gecontroleerd, Harry, en bij jou staat al wel goed aangegeven dat je woning een verblijfsfunctie heeft. Dit komt dus helemaal goed op de jaarnota!

Groet, Nina
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Hallo Christine,....
Ik heb nog geen jaarrekening gehad, eenvoudigweg omdat ik pas in Augustus a.s. een jaar bij Qurrent zit.
Maar is goed dat je het hier vermeld want al is het misschien niet eens hun opzet , er gaat daar gewoon zo verschrikkelijk veel mis dat ook dit weer in aanmerking komt om t.z.t. even goed te controleren, ....is helaas nodig.

groet Harry
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Christine en Harry,

Bedankt voor jullie berichten. Ik vind het vervelend dat hier onduidelijkheid over is geweest, maar ik help je graag verder!
Vermindering Energiebelasting wordt op de jaarnota verrekend, wanneer je een 'verblijfsfunctie' hebt. In het register waaruit wij informatie krijgen over aansluitingen, staat aangegeven dat je geen verblijfsfunctie hebt, en daarom is deze vermindering energiebelasting in het verleden niet verrekend.
Wij laten dit uiteraard aanpassen door de netbeheerder en zorgen voor gecorrigeerde nota's.
Ook bij jou heb ik zojuist gecontroleerd, Harry, en bij jou staat al wel goed aangegeven dat je woning een verblijfsfunctie heeft. Dit komt dus helemaal goed op de jaarnota!

Groet, Nina
Beste Nina, dank voor je reactie. Mijn aansluiting is in een woonhuis. Dat is ook nooit anders geweest. Het is een nieuwbouwhuis. Oplevering maart 2015
Worden met terugwerkende kracht alle nota's gecorrigeerd? Dus 2017 en 2016? Want daar was nog onduidelijkheid over.
Ik heb nog geen geld ontvangen. Wanneer kan ik dat verwachten?

Groet Christine
Zojuist onze jaarnota gecontroleerd.

Hierop ontbreekt ook de teruggave van energiebelasting van € 373,-.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Christine,

Zowel de jaarnota voor 2017 als 2016 wordt gecorrigeerd. Dit kan wel 6 weken duren.

@G.Berkhof: ik begrijp dat je gisteren een collega van mij hierover hebt gesproken. Ook jouw jaarnota wordt gecorrigeerd, zodat er vermindering van energiebelasting bijzit.

Groet,
Tomer
Beste Qurrent,

Ook op mijn energienota's van 2016 en 2017 ontbreekt de vermindering belasting.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Jelmer,
Goed dat je dit aangeeft. Ik zie dat de correcties van je nota's inmiddels lopen!
Zodra deze klaar zijn, sturen we de nieuwe nota's naar je op.
Groet, Joost

Reageer