Verrekening Windtegoed in jaarnota

• 27 januari 2018
  • 16 reacties
  • 240 keer bekeken

Badge +4
Hallo
het is een heel papier werk om door te lezen die jaarnota. Ik heb nog nooit zo iets gezien. 11 pagina's
bij andere leverancier kreeg ik 1 a4 tje met alle gegevens.

ik ben niet dom maar ik kom er zo wie zo niet uit. Windtegoed staat een prijs bij die kan niet kloppen!

windtegoed staat op eens op 27 % en 43 kWh met 2 windtegoed dit kan niet ik
500kWh met jaar. vreemd zie ik nergens terug.
wat ik als ik het uitreken zou 19% waar het nu weer op 95kWh moeten zijn maar de teller geef 43kWh aan.

Zou fijn zijn als jullie er nog eens naar keken volgens mij zou ik bijna niet geen stroom hebben gebruikt als er de windtegoed 500 kWh er afgetrokken zou worden. zou ik voor +/- 250 kWh moeten betalen.

u heeft mij telefoonnummer u kan mij ook bellen maar email vindt ik geschikter

mvg John

16 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat je inderdaad 2 Windtegoeden hebt. Deze waren echter slechts een gedeelte van de periode die de jaarnota bestrijkt actief. Het contractjaar ging in op 15 januari 2017. De Windtegoeden waren vanaf 29 juni 2017 van kracht. Op de volgende jaarnota zullen je Windtegoeden samen in totaal minimaal 500 kWh hebben opgewekt.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +12

...Zou fijn zijn als jullie er nog eens naar keken volgens mij zou ik bijna niet geen stroom hebben gebruikt als er de windtegoed 500 kWh er afgetrokken zou worden. zou ik voor +/- 250 kWh moeten betalen....

Hoi John,

Nog een misverstand. De opgewekte kilowatturen van je windtegoeden worden niet afgetrokken van je verbruik. De opgewekte kilowatturen worden verkocht voor de marktprijs van ongeveer 4 cent. Voor één windtegoed met een gegarandeerde opbrengst van 250 kilowattuur krijg je zo een tientje per jaar.

Groet, Frans
Badge +4
Hoi Frans

dat is helemaal mooi een tientje per jaar voor vijf jaar dat is 50 euro in totaal en je betaald voor 1 windtegoed 55 euro.
pfff dat is een vette worst voor de neus van de hond houden en de worst niet geven.

als dit zo is had ik nooit windtegoed genomen. dit is jezelf subsidiëren en u krijg minder.

dus qurrent ik wil van mijn windtegoed af als dit zo is als hier boven geschreven is.

groet John
Badge +3
@FransvanWoerkom , Als dit een misverstand is, komt dit ook door de manier waarop Qurrent op de website het voordeel van een Windtegoed berekend. Daar wordt daar helemaal niet met marktprijzen gerekend, maar met de tarieven van de klant. Dat laatste suggereert dat de opbrengst met het verbruik verrekend wordt. Het is voor mij de zoveelste verassing; ik wist dit ook niet.

Ik heb al eens eerder mijn gal over Windtegoed gespuid, zal mij nu inhouden. Het wordt met een fijn groen gevoel gepromoot. Maar ik vraag mij af hoeveel klanten dat fijne gevoel houden na het zien van de jaarrekening. Als dat laatste niet het geval is, waarom wil je als Qurrent die tegoeden blijven verkopen? Want je verkoopt iets, terwijl je weet dat een deel van de klanten er niet blij van wordt. Dat gedrag verwacht ik wel van een bank die woekerpolissen verkoopt, maar niet van een duurzaam ingestelde organisatie als Qurrent...
Badge +4
Hoi Frans

Ben met je eens frans; zou haast denk. Ieys voor kassa of radar.

Dus bij deze stap ik over naar een andere energie maatschappij.
De app en internet zou sneller worden met nieuwe servers. Pff de app ka niet eens mijn getype bij houden vaak weer terug om de goede letter er tussen te zetten. De site is en blijft traag. Ondanks de internet snelheid die hier verhoogt is.

Maar zou fijn zijn als qurrent de juiste info geeft over windtegoed.

Gr John
Reputatie 4
Badge +12
Hoi John, Edo,

Er zijn waarschijnlijk best veel klanten die gewoon willen investeren in de windmolens van Qurrent. Niet om er rijk aan te worden, maar om het idee. Maar het zou leuk zijn als je net als bij de bank je ingelegde geld weer terugkreeg. En het zou ook goed zijn als mensen van tevoren weten hoe het werkt. Dat je met een inleg van 55 euro niet vijf jaar lang elk jaar 250 kilowattuur ter waarde van 50 euro cadeau krijgt.

Groet, Frans
Reputatie 5
Badge +14
Zou zeggen; lees eens de Voorwaarden Windtegoed v4 (06-05-2016)

Helaas kan ik op de website van qurrent deze voorwaarden niet meer terugvinden in de menu's.
Op voorhand ben ik dus blij dat ik deze voorwaarden, toen ze voor mij nog makkelijk vindbaar waren, opgeslagen.
Reputatie 4
Badge +12
De voorwaarden windtegoed staan hier. Waar het om gaat is het volgende:

"Per tariefperiode (meestal jaar of kwartaal) en tariefsoort (enkel-, normaal- daltarief) wordt een deel van je stroomverbruik uit jouw Windtegoed betrokken. Je betaalt voor dat deel dan geen stroomkosten meer. Wel wordt er over de geleverde volumes nog de gebruikelijke belastingen en toeslagen voor stroomlevering in rekening gebracht. "

https://www.qurrent.nl/SiteFiles/doc/Voorwaarden-2016/6-2016/Voorwaarden-Windtegoed-V4.pdf

Mensen lezen dit niet en denken dat het om salderen gaat, of verkijken zich op het verschil tussen kale stroomprijs en de prijs inclusief heffingen, belastingen en opslagen die zij betalen.

Groet, Frans
Badge +3
Net ook mijn jaaropgave gehad...

Mijn korting voor 5 windtegoeden, waarvan er drie het hele jaar in bezit waren, en twee een week minder: €42,81 Ik had een korting verwacht van rond het aankoopbedrag €55, maar niet dit. Ik had geen hoge verwachtingen, maar dit is wel heel mager. (-22%)

@Tomer van Qurrent : kan jij dit verschil verklaren? Klopt de berekening in mijn jaarrekening wel?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Edo!

Ik heb je jaarnota erbij gepakt en ik zie dat er twee windtegoeden ontbreken, dit verklaar het verschil.

We gaan de nota voor je corrigeren en zorgen dat de vijf windtegoeden er op worden gezet.

Groet,

Jeroen
Badge +3
@Jeroen van Qurrent : Ik heb de nieuwe afrekening nog niet gezien. Maar wat ik vreemd vind aan de oude afrekening: tekstueel wordt het aantal tegoeden niet goed getoond, maar de berekening lijkt wél met 5 tegoeden te werken. Die 5 tegoeden zouden zorgen voor een correctie van 5x250=1250KWh.. Trek daar een week vanaf, en je zit op de in de berekening gebruikte 1239KWh. De berekening lijkt eerder laag uit te vallen door de gebruikte terugleververgoedingen.

Ik wacht jullie gecorrigeerde berekening nog even af.. ben benieuwd wat jullie gevonden hebben. Maar zou jullie oorspronkelijke berekening toch kloppen, dan verwacht ik dat jullie dit netjes langs andere weg compenseren.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Edo,

Ik heb ook even naar jouw jaarnota gekeken en ik zie dat hij wel klopt. De opwek is van vijf windtegoeden, maar het nummer erboven klopt niet.
De vergoeding voor het opgewekte windtegoed krijg je tegen de kale tarieven van jouw contract + Garantie van Oorsprong (inclusief BTW). Ik heb deze gecontroleerd met de tarieven van jouw contract en dit klopt ook.

Groet,
Tessa
Badge +3
@Tessa van Qurrent :

Beste Tessa,

Het probleem zit niet in de berekening. Het probleem zit erin dat een windtegoed met een door jullie geadverteerde met een waarde van 55€, deels aangeschaft voor dat bedrag, na een jaar maar €42,81 kan opleveren. Terwijl jullie op de website hele andere bedragen noemen. Nee, dáár klopt helemaal NIETS van. Ik had gehoopt dat ik iets niet gezien had in de jaarrekening waardoor het voordeel groter was.

Ik verwacht op mijn jaarafrekening voor 5 windtegoeden een totale korting te zien van minimaal €55 per jaar. Dat is wat jullie de klanten vertellen bij de aanschaf van windtegoed. Als dit door omstandigheden niet gehaald wordt, is het aan jullie om het verschil te compenseren. Waar ik geen zin in heb, is om voor een onbenullig bedrag een formele klacht voor misleiding te moeten opstarten. Dat woord durf ik ondertussen wel in de mond te nemen. Dat gaat iedereen veel tijd kosten, en jullie een veelvoud van dit bedrag.

Dus wees creatief, kom met een oplossing. Maak desnoods het verschilbedrag over naar een goed doel, maar doe iets. Doen jullie niets, heeft jullie juridische dienst binnenkort wat te doen.

Ben niet boos, maar wel principieel in dit geval,
grtx. Edo
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Edo,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb je jaarnota erbij gepakt. Je hebt in totaal 1239 kWh opgewekt met Windtegoeden. Gemiddeld is dat 247 kWh per Windtegoed. Gezien het feit dat je twee Windtegoeden hebt aangeschaft, maar deze niet de gehele periode van de jaarnota dekken, verklaart waarom je net niet de 250 kWh per Windtegoed haalt. Het minimum van 250 kWh is een garantie. Mocht het minder hard waaien dan gemiddeld, dan compenseren wij de kosten. Als het over de periode van je volgende jaarnota harder waait dan gemiddeld, wordt dat uiteraard ook verrekend.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,
Tomer
Badge +3
@Tomer van Qurrent :

Beste Tomer,

Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar je geeft totaal geen antwoord op de vraag.

Dus bij deze zeg ik jullie een formele klacht aan.

mvgr.
Edo
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Edo,

Ik heb je klacht aangemeld bij onze klachtenteam. Zij zullen contact met je opnemen.

Groet,

Jeroen

Reageer