Beantwoord

Verstuurd Qurrent verbruikskostenoverzichten?

• 5 november 2016
  • 3 reacties
  • 303 keer bekeken

Volgens mij is het versturen van 2 maandelijkse verbruikskostenoverzichten een wettelijke verplichting (bij het bezit van een slimme meter). Ik heb tot heden nog geen overzicht gezien. Ik ben klant vanaf juni 2016 dus de eerste maanden zijn voorbij.

De app en website (incl. de data via Qbox) werken prima, maar een overzicht ontvang ik niet.

Verstuurd Qurrent deze overzichten niet, of gaat er iets niet goed?
icon

Beste antwoord door Daniel van Qurrent 5 november 2016, 21:12

Als je een slimme meter hebt dan stuurt Qurrent automatisch iedere 2 maanden een verbruiksoverzicht. De komende 2 weken staat deze mailing weer gepland. Als je binnen 2 weken niets hebt ontvangen kijk dan eerst even in je spambox en zie je daar niets dan neem even contact op met de klantenservice. Groet Daniel van Qurrent.
Bekijk origineel

3 reacties

Als je een slimme meter hebt dan stuurt Qurrent automatisch iedere 2 maanden een verbruiksoverzicht. De komende 2 weken staat deze mailing weer gepland. Als je binnen 2 weken niets hebt ontvangen kijk dan eerst even in je spambox en zie je daar niets dan neem even contact op met de klantenservice. Groet Daniel van Qurrent.
Dank voor je reactie. Via Mijn Energie kan ik inderdaad mijn verbruik zien, evenals via de app. Maar ik was benieuwd naar de 'officiële' overzichten (die denk ik geen andere info zal geven). Ook ik ben nog niet zo lang klant. Omdat ik nog niets gezien heb vroeg ik me af of de overzichten überhaupt wel zouden komen. We wachten dus nog even af...
Badge +6
Hoe het bij Qurrent precies zit weet ik niet, maar volgens Essent duurt het vijf maanden voordat het eerste verbruikskostenoverzicht verstuurd kan worden. De uitleg van Essent is niet duidelijk over de bron van deze vertraging: ligt het aan de energieleverancier of aan de netbeheerder?

Ik heb het overzicht zelf nog niet ontvangen, maar ik ben dan ook nog maar enkele maanden klant.

Er is wel een mogelijk alternatief terwijl je wacht. Als je in Mijn Energie toestemming geeft voor het dagelijks uitlezen van de meterstanden, dan krijg je het dagelijkse verbruik te zien vanaf het moment dat je het inschakelt. Dat ziet er zo uit:

Reageer