Beantwoord

Vreemde meterstanden op mijn jaarnota, en in het overzicht van 'Mijn Energie'

• 6 december 2017
  • 1 reactie
  • 66 keer bekeken

Ik ben in het bezit van zonnepanelen en een analoog dubbel telwerk.
Op de jaarnota staan meterstanden vermeld die ik zou hebben doorgegeven (middels de letter 'K' aangegeven). Echter in de bevestigingsmail, die ik ontvangen heb over naar aanleiding van de vraag om mijn meterstanden door te geven, staan wel degelijk de doorgegeven waarden, en wordt niet gerept over de 'opwek enkele meter'. Blijkbaar ben ik vanaf verleden jaar in het bezit van een dergelijke meter. Het jaar daarvoor nog niet, gezien het overzicht in 'Mijn Energie'.

De waarden die voor die 'opwek enkele meter' opgegeven zijn kan ik niet correleren aan de hoeveelheid energie die ik opgeleverd heb in die periode. Ook met de opgegeven meterstanden kan ik de waarde niet verklaren.

De waarden die te zien zijn in het overzicht (in 'Mijn Energie') zijn overigens ook niet correct. Er staan twee identieke waarden (voor één van de telwerken) ingevuld, terwijl er een jaar tussen zit. Op de site kan je alleen meterstanden doorgeven, en niet zelf een datum.

Wat is er aan de hand met de registratie van meterstanden??
Hierdoor is nu ook de eindnota niet correct!!

(Gelukkig heb ik regelmatig foto's genomen van de tellerstanden, en wordt de opwekking van zonne-energie door een externe partij geregistreerd.)
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 11 december 2017, 13:43

Hallo CSchaap,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Ik begrijp waar de verwarring vandaan komt.

De meterstanden die jij hebt doorgestuurd zijn ook de markt opgestuurd, maar met deze meterstanden kunnen wij je niet afrekenen. De teruglevering wordt dan namelijk niet gefactureerd.
Wanneer je het zo bekijkt is het hopelijk duidelijker:
Meterstand nota - teruglevering = daadwerkelijke meterstand

Omdat je meer teruglevering hebt dan verbruik, blijft in Mijn Energie het hoge telwerk precies even hoog staan. Alleen het daltelwerk loopt nog wat op en verder is er dus vooral sprake van teruglevering.

Heb ik het hierdoor wat kunnen verduidelijken?

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo CSchaap,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Ik begrijp waar de verwarring vandaan komt.

De meterstanden die jij hebt doorgestuurd zijn ook de markt opgestuurd, maar met deze meterstanden kunnen wij je niet afrekenen. De teruglevering wordt dan namelijk niet gefactureerd.
Wanneer je het zo bekijkt is het hopelijk duidelijker:
Meterstand nota - teruglevering = daadwerkelijke meterstand

Omdat je meer teruglevering hebt dan verbruik, blijft in Mijn Energie het hoge telwerk precies even hoog staan. Alleen het daltelwerk loopt nog wat op en verder is er dus vooral sprake van teruglevering.

Heb ik het hierdoor wat kunnen verduidelijken?

Groetjes, Nina

Reageer