Beantwoord

Waar blijft mijn eindnota?

• 3 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 159 keer bekeken

Ha (medewerkers van) Qurrent,

Van 20 augustus 2016 t/m 21 augustus 2017 heb ik bij jullie een energiecontract gehad. Inmiddels is de einddatum van het contract 43 dagen geleden. Dat is dus 6 weken en een dag. Tot op heden heb ik alleen steeds nog geen eindnota ontvangen.
Op basis van diverse berichten op deze community begreep ik dat meerdere klanten al bijna of geheel de volledige wettelijke termijn van 6 weken (bij eindnota) of 8 weken (bij jaarnota) moeten afwachten voordat ze hun nota krijgen. Dit is bij mij nu dus ook het geval. Daarom een aantal vragen:

1. Wanneer ga ik mijn eindnota krijgen?
2. Waarom is deze niet binnen de wettelijke termijn opgesteld?
3. In het vervolg op 2: Mijn huidige energieleverancier heeft al op 22 of 23 augustus 2017 de eindstanden aan jullie doorgegeven; deze zijn namelijk ook op of rond die datum al verwerkt in het meterstandenoverzicht in mijn online account. Als jullie de eindstanden ook al bijna 6 weken weten, waarom moet dan het opmaken van de eindnota toch die hele 6 weken duren? (En geef dan geen antwoord dat het wettelijk toegestaan is; dat is namelijk geen antwoord op de vraag)
4. Krijg ik nu wettelijke rente vergoedt over het bedrag wat ik nog terug zal krijgen, nu jullie de wettelijke termijn overschreden hebben?

Bij voorbaat dank voor jullie snelle reactie,

Met vriendelijke groet,

A. Mauritz
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 6 oktober 2017, 13:08

Hallo A. Mauritz,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Je hebt zojuist nog gesproken met een van mijn collega's, maar ik zal je vragen stap voor stap beantwoorden.

1. De eindnota wordt zo spoedig mogelijk voor je opgesteld. Deze nota ontvang je per e-mail.
2+3. Het opstellen van een nota kost tijd. Als we volgeautomatiseerd zouden zijn, dan zouden we iedereen z.s.m. een nota toe kunnen sturen. Dit is echter niet het geval. Natuurlijk is een groot deel procesmatig, maar in dit specifieke geval is hier in dat proces iets niet goed gegaan. Daarvoor bieden wij natuurlijk onze excuses aan. We streven er naar dat iedereen binnen 6 weken de eindnota binnen heeft.
4. Nee.
5. Zoals in onze huisregels staat aangegeven, wordt er pas na 24 uur op een vraag gereageerd. Op deze manier willen we andere leden op de community stimuleren om ook vragen (deels) te beantwoorden. Verder wensen we een vraagstelling in het topic, dus dit kan voor die tijd worden aangepast. Ook kunnen de tags worden aangepast of het topic naar het juiste forum worden verplaatst.

We gaan hier met spoed achteraan!
Ik wens je een fijn weekend toe.

Groet, Nina
Bekijk origineel

4 reacties

En nog toegevoegd vraag 5: Waarom zijn bovenstaande vragen nog niet beantwoord, maar is ondertussen wel het door mij opgegeven onderwerp van mijn vraag ('Na 6 weken nog geen eindnota') aangepast naar het algemenere 'Waar blijft mijn eindnota'?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo A. Mauritz,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Je hebt zojuist nog gesproken met een van mijn collega's, maar ik zal je vragen stap voor stap beantwoorden.

1. De eindnota wordt zo spoedig mogelijk voor je opgesteld. Deze nota ontvang je per e-mail.
2+3. Het opstellen van een nota kost tijd. Als we volgeautomatiseerd zouden zijn, dan zouden we iedereen z.s.m. een nota toe kunnen sturen. Dit is echter niet het geval. Natuurlijk is een groot deel procesmatig, maar in dit specifieke geval is hier in dat proces iets niet goed gegaan. Daarvoor bieden wij natuurlijk onze excuses aan. We streven er naar dat iedereen binnen 6 weken de eindnota binnen heeft.
4. Nee.
5. Zoals in onze huisregels staat aangegeven, wordt er pas na 24 uur op een vraag gereageerd. Op deze manier willen we andere leden op de community stimuleren om ook vragen (deels) te beantwoorden. Verder wensen we een vraagstelling in het topic, dus dit kan voor die tijd worden aangepast. Ook kunnen de tags worden aangepast of het topic naar het juiste forum worden verplaatst.

We gaan hier met spoed achteraan!
Ik wens je een fijn weekend toe.

Groet, Nina
Dag Nina,

Bedankt voor je uitgebreide reactie én de snelle actie van jou/je collega's; de nota zat afgelopen zaterdag in m'n mail. Top dat het alsnog zo snel opgepakt is!

Groet
Reputatie 5
Badge +13
Hoi A. Mauritz,

Graag gedaan! Fijne dag nog.

Groeten van Nina en Tanja

Reageer