Beantwoord

Waarom brengen jullie mij twee termijnbedragen per maand in rekening?

• 26 november 2017
  • 3 reacties
  • 117 keer bekeken

Hallo,

Sinds oktober 2017 proberen jullie tweemaal per maand automatisch bedragen af te schrijven. Hoezo? Wat is er aan de hand?

Overzicht

Na het bedrag van €35 voor oktober (betaald in september) heb ik mijn maandbedrag bijgesteld naar €25 per maand. Vervolgens brengen jullie in oktober nogmaals €25 in rekening voor oktober (waarom?). Daarnaast brengen jullie voor november zowel mijn maandbedrag (€25) en €78 in rekening (waarom?) en voor december precies hetzelfde.

Vervolgens sturen jullie mij een aanmaning voor het niet betalen van het extra bedrag. Ik heb gister gebeld en zou terug gebeld worden hierover, maar tot dusver niet gebeurd. Zouden jullie dit zo spoedig mogelijk willen oplossen?

Dankuwel!
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 4 december 2017, 15:35

Hallo Camiel,

Bedankt voor je bericht.
In oktober heb je betaald voor je oude woning en voor de nieuwe woning. Deze betaling is meegenomen op de eindnota. Voor november en december zijn creditnota's aangemaakt, zodat je hier geen aanmaningen voor zal krijgen.
Op je nieuwe adres is inmiddels verwerkt dat je alleen elektriciteit hebt. Het termijnbedrag is hierop aangepast.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Camiel!

Wat een vervelend situatie. Ik heb het even voor je uitgezocht, en de 78 euro klopt inderdaad niet. We hebben de termijnen november en december onterecht afgeschreven om dat er in ons systeem de gasaansluiting nog niet is verwijderd. Mijn excuses daarvoor. Mijn collega heeft deze bedragen gecrediteerd en je zal de bedragen terug ontvangen. Als ik nog iets voor je kan doen hoor ik het graag!

Groet,

Jeroen
@Jeroen van Qurrent

Dank.

Nog een aantal punten:
- Jullie hebben voor de maand oktober ook 2 bedragen in rekening gebracht (1x €35 en 1x €25).
- Mijn apartement heeft geen gasaansluiting dat kunnen jullie ook zelf controleren bij Liander.
- Jullie hoeven de bedragen niet terug te storten. Ik heb jullie incasso's voor de dubbele bedragen van 2x €78 en 1x €25 niet geaccepteerd.
- Geven jullie deze informatie ook door aan jullie debiteurenadministratie zodat die mij geen aanmaningen stuurt voor de dubbele bedragen?

Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Camiel,

Bedankt voor je bericht.
In oktober heb je betaald voor je oude woning en voor de nieuwe woning. Deze betaling is meegenomen op de eindnota. Voor november en december zijn creditnota's aangemaakt, zodat je hier geen aanmaningen voor zal krijgen.
Op je nieuwe adres is inmiddels verwerkt dat je alleen elektriciteit hebt. Het termijnbedrag is hierop aangepast.

Groetjes, Nina

Reageer