Beantwoord

Waarom is er al drie jaar geen vermindering energiebelasting op mijn jaarnota's toegepast?

• 15 december 2018
  • 5 reacties
  • 188 keer bekeken

Hallo Qurrent,

wij zitten inmiddels 3 jaar in ons nieuwbouwhuis en hebben ook al 3 jaar een energiecontract bij Qurrent.
Omdat onze termijnbedragen in vergelijking met vrienden/kennissen zo hoog leken hebben wij dit uitgezocht. Wat bleek? Alle drie de jaren hebben jullie de vermindering energiebelasting a ca. € 350 -375 per jaar niet toegepast. Ik zie op het forum/community meer van dit soort zaken terug. Onze woning heeft al die drie jaar gewoon de zgn ''verblijfsfunctie'' waarbij we dus ook recht hebben op de vermindering energiebelasting.
Onze vraag is: waarom hebben jullie dit voor ons huis niet aangezet? Jullie hebben toch ook gezien dat wij ca. 1800 KwH per jaar verbruiken? Dan kan je toch ook weten dat dit een verblijfsfunctie heeft?

Willen jullie met terugwerkende kracht de ca. € 1000 euro (totaal 3 jaar) aan vermindering energiebelasting aan ons vergoeden en ervoor zorgen dat in de toekomst de verblijfsfunctie wel aanstaat zodat we dit in de toekomst niet meer hoeven te laten corrigeren?

We horen graag z.s.m. van jullie

Met vriendelijk groet,
Joel Branger / Anoek Waaijer
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 17 december 2018, 10:30

Hoi Joël Branger.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Ontzettend vervelend dat met alle drie je jaarnota's geen vermindering energiebelasting is verrekend. Ik heb zojuist je jaarnota's erop nagekeken en de vermindering energiebelasting blijkt daar inderdaad niet op meegenomen te zijn.
Ik heb daarom gelijk correctie van al deze nota's aangevraagd.Dat betekend dat onze facturatieafdeling de nota's zal gaan corrigeren of met een uitspraak zal komen waarom dit juist niet zou moeten gebeuren.

Zodra ik meer weet, koppel ik dat in deze topic aan je terug.

Groeten,
Julian

Update van moderator Fokke 2-1-2019
Helaas is het druk bij de afdeling facturatie en zijn ze er nog niet aan toegekomen, maar je staat op de lijst. Ik vraag nog heel even je geduld.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Joël Branger.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Ontzettend vervelend dat met alle drie je jaarnota's geen vermindering energiebelasting is verrekend. Ik heb zojuist je jaarnota's erop nagekeken en de vermindering energiebelasting blijkt daar inderdaad niet op meegenomen te zijn.
Ik heb daarom gelijk correctie van al deze nota's aangevraagd.Dat betekend dat onze facturatieafdeling de nota's zal gaan corrigeren of met een uitspraak zal komen waarom dit juist niet zou moeten gebeuren.

Zodra ik meer weet, koppel ik dat in deze topic aan je terug.

Groeten,
Julian

Update van moderator Fokke 2-1-2019
Helaas is het druk bij de afdeling facturatie en zijn ze er nog niet aan toegekomen, maar je staat op de lijst. Ik vraag nog heel even je geduld.
Hallo Qurrent,

bedankt voor jullie reactie van 2-1-2019. Inmiddels zijn we meer dan een week verder en hebben wij de correctie op de laatste 3 jaarnota's nog niet ontvangen.
Ook kregen wij zojuist een mail waarin ons termijnbedrag (i.v.m hogere energiebelastingen) voor 2019 omhoog is gezet. Willen jullie ervoor zorgen dat wij nu z.s.m. de correctie op de jaarnota's ontvangen en dat ook dit jaar en in de toekomst de vermindering energiebelasting word toegepast?

Ik hoor graag z.s.m. van jullie.

Met vriendelijk groet,

Joel Branger
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Joël,

Dankjewel voor je reactie.
We zorgen ervoor dat de heffingskorting voor komende jaren ook aanstaat ja.
Wat betreft de correcties: hier staat maximaal een termijn van 6-8 weken voor. Helaas kan ik je niet zeggen hoe lang het precies duurt!

Groet, Joost
Hallo Qurrent, we zijn inmiddels meer dan 8 weken verder en we hebben het geld nog steeds niet terug gehad. Willen jullie vandaag nog uitzoeken wat de exacte status is en ons terugkoppeling geven? In vorige berichten gaven jullie steeds aan dat het 6-8 weken zou duren echter die 8 weken zijn nu wel verstreken.

We horen graag van jullie

Mvg Joel Branger
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @JoëlBranger,

Excuses dat het zolang op zich laat wachten. Ik ben net even langs de afdeling gelopen en deze hebben mij verzekerd dat je uiterlijk vrijdag 1 maart de gecorrigeerde nota's krijgt.

Groet, Simon

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen