Beantwoord

Waarom is er voor zowel mijn oude als mijn nieuwe adres een termijnbedrag in rekening gebracht?

• 25 december 2018
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Goedenavond, deze maand is zowel voorschot voor januari betaald voor mijn nieuwe woonadres (3871wg hoevelaken) als mijn oude adres (3772wp barneveld)

opzegging oude adres is per 17-12! Krijg ik de dubbele betaling teruggestort?

Groet

J Vlastuin
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 27 december 2018, 17:12

Hoi @JaccoVlastuin.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Dit is het geval omdat de beëindiging van onze levering op je oude aansluitadres pas helemaal is verwerkt op 15 december 2018 en wij de facturen elke maand tussen de 8ste en de 15de van de maand versturen naar de bank.
De factuur voor het termijnbedrag van januari was dus al naar de bank verzonden op het moment dat onze levering aan jouw oude aansluitadres was gestopt. Uiteraard wordt dit termijnbedrag op de eindnota voor dit adres meegenomen als zijnde betaald. Als je de incasso niet hebt geweigerd of hebt gestorneerd kun je er daarom ook van uit gaan dat dit termijnbedrag zal worden verrekend met je eindnota en je dit bedrag terug zult krijgen.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jacco,

Fijn dat het nu duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat graag!

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JaccoVlastuin.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Dit is het geval omdat de beëindiging van onze levering op je oude aansluitadres pas helemaal is verwerkt op 15 december 2018 en wij de facturen elke maand tussen de 8ste en de 15de van de maand versturen naar de bank.
De factuur voor het termijnbedrag van januari was dus al naar de bank verzonden op het moment dat onze levering aan jouw oude aansluitadres was gestopt. Uiteraard wordt dit termijnbedrag op de eindnota voor dit adres meegenomen als zijnde betaald. Als je de incasso niet hebt geweigerd of hebt gestorneerd kun je er daarom ook van uit gaan dat dit termijnbedrag zal worden verrekend met je eindnota en je dit bedrag terug zult krijgen.

Groeten,
Julian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @JaccoVlastuin,

Op de pagina in rekening gebrachte termijnbedragen kan je terug vinden dat we het termijnbedrag hebben verrekend in de eindnota. In jouw geval is dit op pagina 8 van de 10 en zie je daar dat het termijnbedrag voor januari daarin is verwerkt.

Groet,

Fokke
Hoi Julian,

dank voor je reactie. Toevallig vandaag mijn eindnota ontvangen. Ik zie dit bedrag nergens terug komen. Wel staat het dat het periode tot 15-12 betreft. Ik denk dat jij bedoel dat het wordt meegenomen in de eindnota van 2019? Zo ja, dan betaal ik een maand voor de nieuwe eigenaar wat ik na een jaar terug krijg?

Hoor het graag zodat het voor mij duidelijk gaat worden.

Gr Jacco
Hoi Fokke,

bedankt voor je uitleg!

Gr Jacco

Reageer