Beantwoord

Waarom is mijn opzegvergoeding niet verrekend op mijn jaarnota?

• 28 mei 2018
  • 5 reacties
  • 155 keer bekeken

Hallo,

22 mei vorig jaar ben ik overgestapt op Qurrent. Daarbij zou mijn opzegboete worden vergoed.
De opzegboete (bij Engie, veel hoger dan ingeschat door Qurrent overigens) was 411 euro.

Bij het melden van deze boete bij Qurrent (Jan 4) kreeg ik te horen dat ik 250 euro vergoed kreeg. (Tot zo ver de eerste 160 euro extra kosten). De bijbehorende mail meldt opgewekt "in aanmerking te komen voor een vergoeding van de boete op je eerste jaarnota" 0

Nu krijg ik de jaarnota, daar staat een hoop op... maar geen 411 of 250 euro teruggave...

Graag even wat uitleg of zsm correctie.

Vriendelijke groet,

JJ
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 30 mei 2018, 16:02

Hoi JJ Drabbe,

Dankjewel voor je bericht.

Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest met mijn collega op de chat en dat wij jouw jaarnota gaan corrigeren.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +14
[h4]Uit onderstaande blijkt dat de opzegvergoeding nooit hoger mag zijn de max. € 250,00[/h4]
[h4]
[/h4]

Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders (Wet & Regelgeving)

[h4]Artikel 4[/h4]

1
  • De ACM oordeelt dat er sprake is van een redelijke opzegvergoeding voor consumenten indien de maximale hoogte van een opzegvergoeding voor consumenten afhankelijk is van de duur van de overeenkomst en van de resterende looptijd op het moment van beëindigen, volgens onderstaande tabel:
  • Contractduur
  • Resterende looptijd
  • Maximale opzegvergoeding
  • 1 jaar < 1 jaar 50 Euro
  • > 1 jaar < 1,5 jaar 50 Euro
  • 1,5 - 2 jaar 75 Euro
  • 2 - 2,5 jaar 100 Euro
  • > 2,5 jaar 125 Eur0
2
  • De ACM oordeelt dat het in de overeenkomst bedingen van een vergoeding voor een uitgedeeld welkomstcadeau niet redelijk is indien:
  • de beëindiging heeft plaatsgevonden na verloop van een jaar van de overeenkomst; of
  • de beëindiging heeft plaatsgevonden binnen een jaar na het sluiten van de overeenkomst en de vergoeding voor het welkomstcadeau meer dan de reële waarde van het cadeau of meer dan 50 Euro bedraagt.
  • Bij een overeenkomst voor de levering van elektriciteit én gas acht de ACM het bedingen van een afzonderlijke opzegvergoeding per product slechts redelijk indien de kleinverbruiker voor zowel elektriciteit als gas de overeenkomst vroegtijdig beëindigt en overstapt naar een andere vergunninghouder.
Dank voor het antwoord op de eerste vraag.

Nu blijft over: waarom staat deze 250 euro niet op de jaar afrekening?

Groet!
Reputatie 5
Badge +14
Tja, daarvoor moet je bij qurrent zelf zijn ben ook maar gewoon een forum lid.
Current slecht in betrouwbaarheid en betalen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi JJ Drabbe,

Dankjewel voor je bericht.

Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest met mijn collega op de chat en dat wij jouw jaarnota gaan corrigeren.

Groet,
Tessa

Reageer