Beantwoord

Waarom is mijn termijnbedrag aangepast van € 130,- naar € 171,-?

Met een termijn bedrag van 130 kregen wij op onze jaarnota 100 euro terug
De jaren ervoor met lagere maandbedragen kwamen we ook altijd goed uit.

Nu zag ik net op mijn laatste bankafschrift dat er 171 euro is afgeschreven??!!!

Zijn we in ene 1/3 duurder geworden??!!!
Als jarenlange klant van Qurrent is nu mijn vertrouwen beschaamd? 😮
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 28 januari 2019, 12:23

Hoi @S.Manuputtij.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

De wijziging van je termijnbedrag heeft met twee zaken te maken.

1. Je contract is per 12 januari 2019 verlengd. Je bent hiermee akkoord gegaan met de nieuwe tarieven uit je verlengaanbod die hoger zijn dan de tarieven die je de afgelopen twee jaar hebt betaald.
  2. De energiebelasting is op 1 januari 2019 gewijzigd. Met name de wijziging voor gas is erg fors (meer dan € 0,10 per m³). Om je te behoeden voor een hoge bijbetaling op je jaarnota hebben we je termijnbedrag daarom verhoogd.
Je termijnbedrag kan naar beneden worden aangepast. Dit kan echter niet (zonder goede reden) met meer dan 15% naar beneden. Mocht je dit willen dan kun je dit zelf aanpassen in Mijn Energie of het doorgeven in deze topic en dan zal ik of één van de andere moderators het voor je aanpassen.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @S.Manuputtij.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

De wijziging van je termijnbedrag heeft met twee zaken te maken.

1. Je contract is per 12 januari 2019 verlengd. Je bent hiermee akkoord gegaan met de nieuwe tarieven uit je verlengaanbod die hoger zijn dan de tarieven die je de afgelopen twee jaar hebt betaald.
  2. De energiebelasting is op 1 januari 2019 gewijzigd. Met name de wijziging voor gas is erg fors (meer dan € 0,10 per m³). Om je te behoeden voor een hoge bijbetaling op je jaarnota hebben we je termijnbedrag daarom verhoogd.
Je termijnbedrag kan naar beneden worden aangepast. Dit kan echter niet (zonder goede reden) met meer dan 15% naar beneden. Mocht je dit willen dan kun je dit zelf aanpassen in Mijn Energie of het doorgeven in deze topic en dan zal ik of één van de andere moderators het voor je aanpassen.

Groeten,
Julian
Julian,

kan je deze klant ook uitleggen waarom zonder normale toelichting het maand bedrag met 70% verhoogd wordt. De klant moet dan echter een goede reden hebben om het termijn bedrag met 15% te kunnen verlagen. En dat kan weer niet omdat jullie programmatuur niet werkt.Dat moet je niet oplossen door "het door te geven aan een van de moderators". Tuurlijk moet je ook iets nuttigs te doen hebben. Maar dit is super inefficient.

Natuurlijk is het supervreemd dat Qurrent klanten een aanbod doet voor een extra windaandeel en dan het maandbedrag onredelijk verhoogd.

Kijk eens naar jullie interne processen.
Hoi Julian

Als je de tarieven vergelijkt van afgelopen kwartalen dan zie je o.a. de energiebelasting.
Misschien iets minder heftig dan je laat klinken?

Daarnaast, mijn gas is ongeveer 8 cent duurder geworden, mijn stroom 4 cent.
Dus ben ik ongeveer 10% duurder uit dan voorheen.
10% van 131 euro is 13 euro niet 39 euro.

Dus 2 dingen:
  1. Ik hou niet van rare rekensommen, die wil ik niet meer hebben.
  2. Als een maandbedrag zo drastisch gaat veranderen terwijl er aan het onderliggende huishouden niets veranderd dan moet Qurrent de klant direct inlichten en bij zichzelf afvragen: wat gaat hier fout...

Met vriendelijke groet,

S.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Hdrxx en @S.Manuputtij

Het bedrag lijkt inderdaad wel erg veel verhoogd, maar zoals mijn collega al aangaf komt dit door een contractverlenging en de wijziging van de belastingen.
Het verlengaanbod wat gestuurd was gaf een schatting van bijna 157 euro per maand op het bij ons bekende verbruik, deze is geaccepteerd. Er is dus een stijging van 26 euro per maand ten opzichte van het termijnbedrag behorend tot het oude contract.
Over dit nieuwe termijnbedrag is een berekening gemaakt om de belastingen te dekken. De stijging om de belasting te dekken is dus 14 euro.

Wat betreft het punt dat over het inlichten van de klanten. Ik zag dat het versturen van de e-mail met de aankondiging van de wijziging door een fout niet verzonden is. Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden. Nu ben je achter de verhoging gekomen doordat het nieuwe bedrag werd afgeschreven. Dit was uiteraard niet de bedoeling. Dus nogmaals excuses hiervoor.

Uiteraard kan ik het termijnbedrag nog verlagen als je dit graag wilt.

Met vriendelijke groet,
Simon
Simon,

je reageert steeds defensief op klanten. Ga eens intern na hoe het kan dat Qurrent een idioot aanbod doet voor verlenging van een contract. Dat doen ze echt niet op basis van je huidige gebruik!!!!

Zolang je niet werkt aan verbeteringen aan de Qurrent zijde dan behoudt je misschien je baantje totdat de consumentenbond jullie waarderen als de meest onklantvriendelijke leverancier.

Je zou dus problemen moeten oplossen (zorgen dat bijv klanten wel hun termijn bedrag zelf kunnen veranderen).
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Hdrxx,

We zijn er altijd mee bezig om onze processen te verbeteren, en daarom is de feedback van onze klanten ook heel belangrijk.
We kijken altijd voor onze klanten hoe we eventuele vragen of problemen zo goed mogelijk kunnen oplossen.
Wat betreft het termijnbedrag: dit is tot een bepaald bedrag zelf te wijzigen via Mijn Energie.

Groet, Joost
Hallo Joost,

als jullie bezig zijn processen te verbeteren geef dan concreet aan wat jullie verbeteren. Als klanten stellen dat ze het termijn bedrag niet kunnen aanpassen omdat jullie systeem niet werkt, geef dan aan wat daar aangedaan wordt.
Als klanten aangeven dat ze het raar vinden dat een termijn bedrag botweg met 30% verhoogd is, zonder een fatsoenlijke onderbouwing dan mag je verwachten dat jullie je proces veranderen en voortaan een duidelijke toelichting sturen bij de vaststelling van het nieuwe termijnbedrag.

NOG EEN TIP: ontsla de verschillende moderatoren. Een computer kan ook uit een standaardlijst van zinnen een selectie kiezen zonder echt iets inhoudelijks te reageren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen