Beantwoord

Waarom is mijn termijnbedrag verhoogd?

• 1 februari 2019
  • 3 reacties
  • 90 keer bekeken

Zojuist mijn jaarnota ontvangen. Ik krijg behoorlijk wat terug door gebruik zonnepanelen en nu is mijn termijn bedrag van € 106 naar € 156 gegaan?
Vreemd.
Ik kan het bedrag ook niet aanpassen.
icon

Beste antwoord door Simon van Qurrent 1 februari 2019, 15:14

Hoi @PSchippers,

Welkom op onze community.

Ik heb even gekeken waar de verhoging door komt. Dit heeft te maken met het feit dat je nu een variabel contract hebt en hierdoor de tarieven hoger zijn. In jouw geval geldt dit alleen voor gas omdat je stroom terug levert en dit dus gesaldeerd wordt.
Ook zijn de belastingen aangepast en dit zorgt ook voor een stijging in de kosten. Bij de verhoging van het termijnbedrag is de teruglevering niet meegenomen, en daar ligt ook de fout. Ik ben het met je eens dat het niet nodig is om het bedrag te verhogen. Dit is vanuit het systeem gedaan.

Ik kan het voor je veranderen, wat zou je als termijnbedrag willen?

Groet, Simon
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @PSchippers,

Welkom op onze community.

Ik heb even gekeken waar de verhoging door komt. Dit heeft te maken met het feit dat je nu een variabel contract hebt en hierdoor de tarieven hoger zijn. In jouw geval geldt dit alleen voor gas omdat je stroom terug levert en dit dus gesaldeerd wordt.
Ook zijn de belastingen aangepast en dit zorgt ook voor een stijging in de kosten. Bij de verhoging van het termijnbedrag is de teruglevering niet meegenomen, en daar ligt ook de fout. Ik ben het met je eens dat het niet nodig is om het bedrag te verhogen. Dit is vanuit het systeem gedaan.

Ik kan het voor je veranderen, wat zou je als termijnbedrag willen?

Groet, Simon
Hallo Simon
Dank voor je snelle reactie.
Eerst even mijn reactie op je vraag.
1e Het termijn bedrag kan gewoon weer naar € 106,-
2e Ik heb nog een jaarcontract bij Qurrent tot 9 februari 2019 en heb een aanbod voor daarna van jullie nieuw partner Greenchoice.
Verder:
1 Dit was de zoveelste verkeerde berichtgeving.
Nogmaals..... Jullie energie aanbod is goed qua groen en qua prijs maar in hemelsnaam doe iets aan klantvriendelijkheid en stop met dat popiejopie community, topic en badges gedoe.

2 Ik wilde correspondentie met Qurrent en op mijn vraag om een antwoord over het termijn bedrag
kreeg ik eerst een privé bericht van ene Tanja van Qurrent en werd naar een Qurrent site doorgestuurd waarop ik moest inloggen. Dat werkte ook erbarmelijk.
Vervolgens kreeg ik geen antwoord maar zag vervolgens dat mijn vraag op ene community geplaatst was en door Jan en alleman te lezen is.
3 Door al dit gedoe twijfel ik heel sterk of ik wel met greenchoice in zee moet gaan.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @PSchippers,

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb je termijnbedrag teruggezet naar 106 euro. Tot 9-2 heb je nog een contract lopen inderdaad.

Vervelend dat de communicatie zo omslachtig is geweest. De community kun je zien als een forum voor onze klanten. Die hoef je niet te gebruiken, je kunt ons altijd bereiken via telefoon, mail, Facebook of Twitter.
Als je niet wil dat je berichten openbaar zijn kun je ze na afloop weer verwijderen!
Ik hoop dat je nog steeds achter onze groene missie staat en mee wil blijven doen!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen