Beantwoord

Waarom is mijn termijnbedrag verhoogd sinds mijn verhuizing?

• 28 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 80 keer bekeken

beste Qurrent
ik ben verhuisd en heb sindsdien een heel ander bedrag per maand berekend gekregen.
dit is een veel hoger bedrag, ik begrijp dat bij een huis een duurdere energie hoort als bij een flat. Graag zou ik willen inzien waar ik de berekening voor dit bedrag kan terug vinden?

graag hoor ik van jullie

met vriendelijke groet,

M Hoebé
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 31 augustus 2017, 13:40

Hoi M.P.Hoebé,

Welkom op de community, leuk dat je ons hier hebt kunnen vinden!

Het maandbedrag wordt apart per adres berekend, en wordt gebaseerd op historisch jaarverbruik, dat wil zeggen het gemiddelde verbruik van afgelopen 5 jaar. Dit wordt door de netbeheerder berekend. Als je in een groter, of slechter geïsoleerde woning gaat wonen, kan het zo zijn dat je nieuw maandbedrag hoger uitvalt. Daarnaast kan de reden ook zijn dat de vorige bewoners van je nieuwe huis veel meer energieverbruikten dan jij.

Specifiek voor jou situatie, dit is het verbruik op je oude en op je nieuwe adres:

Oud
Stroom
Verbruik piek: 580 kWh
Verbruik dal: 2.023 kWh
Gas:39 m³

Nieuw
Stroom
Verbruik enkel: 3.005 kWh
Gas: 1369 m³

Zoals je ziet lijkt het erop dat er in de afgelopen jaar op je nieuwe adres veel meer gas is verbruikt. Dit is voornamelijk de reden waarom je maandbedrag voor je nieuwe woning veel hoger is.

Als je het gevoel hebt dat je zelf niet zoveel gaat verbruiken, kunnen we je maandbedrag ook lager zetten. We kunnen ook je verbruik op je nieuwe adres ook opnieuw berekenen op basis van jouw meterstanden. Er moet wel minimaal een periode van 3 maanden tussen de standen zitten om een representatief resultaat te krijgen. Dus ik raad je aan om over een paar maanden ons te vragen om de berekening voor je te doen. :)

Laat je ook aan ons weten als we voor nu je maandbedrag aan moeten passen?

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi M.P.Hoebé,

Welkom op de community, leuk dat je ons hier hebt kunnen vinden!

Het maandbedrag wordt apart per adres berekend, en wordt gebaseerd op historisch jaarverbruik, dat wil zeggen het gemiddelde verbruik van afgelopen 5 jaar. Dit wordt door de netbeheerder berekend. Als je in een groter, of slechter geïsoleerde woning gaat wonen, kan het zo zijn dat je nieuw maandbedrag hoger uitvalt. Daarnaast kan de reden ook zijn dat de vorige bewoners van je nieuwe huis veel meer energieverbruikten dan jij.

Specifiek voor jou situatie, dit is het verbruik op je oude en op je nieuwe adres:

Oud
Stroom
Verbruik piek: 580 kWh
Verbruik dal: 2.023 kWh
Gas:39 m³

Nieuw
Stroom
Verbruik enkel: 3.005 kWh
Gas: 1369 m³

Zoals je ziet lijkt het erop dat er in de afgelopen jaar op je nieuwe adres veel meer gas is verbruikt. Dit is voornamelijk de reden waarom je maandbedrag voor je nieuwe woning veel hoger is.

Als je het gevoel hebt dat je zelf niet zoveel gaat verbruiken, kunnen we je maandbedrag ook lager zetten. We kunnen ook je verbruik op je nieuwe adres ook opnieuw berekenen op basis van jouw meterstanden. Er moet wel minimaal een periode van 3 maanden tussen de standen zitten om een representatief resultaat te krijgen. Dus ik raad je aan om over een paar maanden ons te vragen om de berekening voor je te doen. :)

Laat je ook aan ons weten als we voor nu je maandbedrag aan moeten passen?

Groeten,

Natalia

Reageer