Beantwoord

Waarom is mijn termijnbedrag zo hoog?

• 30 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 132 keer bekeken

Waarom is mijn termijn bedrag zo imbeciel hoog heb nooit meer als 38 euro per maand betaald en ik zit nu op 78 euro kan het bedrag ook niet verlagen.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 3 september 2018, 09:59

Hoi @ENijman ,

Dat je termijnbedrag zo hoog is kan meerdere redenen hebben.
Bij aanmelding van het contract vragen wij het gemiddelde verbruik op van de afgelopen 3-5 jaar. Op basis daarvan stellen we een termijnbedrag vast.
In je contract zie je staan op basis van welk verbruik dit is geweest.
Het kan zo zijn dat dit verbruik te hoog is ingeschat, doordat je huishouden is verandert, of omdat het om een nieuwbouwwoning gaat.
Een andere optie is dat je zelf energie opwekt door zonnepanelen, en dat deze opwek niet in het termijnbedrag is meegenomen.

Als we inderdaad je verbruik verkeerd hebben ingeschat, hoor ik graag van je wat voor termijnbedrag je in gedachten hebt. Dan passen wij het voor je aan.

Groet, Joost
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @ENijman ,

Dat je termijnbedrag zo hoog is kan meerdere redenen hebben.
Bij aanmelding van het contract vragen wij het gemiddelde verbruik op van de afgelopen 3-5 jaar. Op basis daarvan stellen we een termijnbedrag vast.
In je contract zie je staan op basis van welk verbruik dit is geweest.
Het kan zo zijn dat dit verbruik te hoog is ingeschat, doordat je huishouden is verandert, of omdat het om een nieuwbouwwoning gaat.
Een andere optie is dat je zelf energie opwekt door zonnepanelen, en dat deze opwek niet in het termijnbedrag is meegenomen.

Als we inderdaad je verbruik verkeerd hebben ingeschat, hoor ik graag van je wat voor termijnbedrag je in gedachten hebt. Dan passen wij het voor je aan.

Groet, Joost
Hallo Joost,

Ten eerste is dit een nieuwbouw huis met zonnepanelen en op dit moment lever ik alleen nog maar stroom. Dus de schatting van de netwerkbeheerder is niet helemaal juist lijkt mij. Mijn normale gebruik per jaar is ongeveer 3400 kw.

Graag zie ik het termijn bedrag daarom aangepast.

Met vriendelijke groet,
Els
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Els,
Bedankt voor je reactie. Op basis van dat verbruik heb ik een termijnbedrag berekend van 60 euro.
Is je opwek al meegerekend in de 3400 kWh? Zo niet, dan valt je termijnbedrag waarschijnlijk nog een stuk lager uit.
Als je wil bevestigen dat je dit als nieuw termijnbedrag wil, dan pas ik het voor je aan!

Daarnaast wil ik je er op wijzen dat je je zonnepanelen kunt aanmelden via Mijn Energie.
Als je dat doet krijg je op je jaarnota een kleine extra korting, omdat we blij zijn met klanten die zelf opwekken:).

Groet, Joost
Graag zie ik het bedrag aangepast en inderdaad zit het opwekken van stroom nog niet in de berekening, helaas kan ik de zonnepanelen niet aanmelden en weigert het systeem het op te slaan. Groet, Els
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ENijman,

Bedankt voor je bericht. We hebben elkaar vanmiddag telefonisch gesproken en ik heb je termijnbedrag daarna aangepast.
Als het goed is heb je hier ook een bevestigingsmail over gekregen. Mocht je nog vragen hebben dan horen we het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian

Reageer