Beantwoord

Waarom jaarafrekening nog niet terugbetaald terwijl termijn voorbij is?

• 23 februari 2018
  • 3 reacties
  • 204 keer bekeken

Ik ben vanwege vele problemen bij Qurrent na een jaar weer gestopt (verkeerde facturen - geen tellerstanden bij kunnen houden, altijd lang in de wacht). Na 5 weken na aangeven eindtellerstand volgde pas de jaarafrekening, waarin stond dat binnen 14 dagen terugbetaald zou worden. Na 14 dagen niets ontvangen, dus gebeld. "Het staat al 10 dagen klaar, maar is door de afdeling financiën nog niet doorgezet. In de loop van de volgende week hebt u het" (3 weken dus).
Dit nu gemeld bij Autoriteit Consument en Markt, zoals aangegeven in het gesprek.
Wat is de reden dat het nu nog niet terugbetaald is ondanks (in jullie eigen schrijven) 14 dagen conform de regels van ACM)?
icon

Beste antwoord door Nathan van Qurrent 23 februari 2018, 16:36

Hi G.vanSantvoort,

Bedankt voor je bericht op onze community. Van harte welkom!
Jammer om te lezen dat jij de betaling van de nota nog niet hebt ontvangen. Ik zie dat je ook al contact had met onze klantenservice.
De jaarnota stond per 9 februari 2018 voor je klaar. De dagtekening op de jaarnota is van 12 februari 2018. Wat ik heb begrepen, is dat vanaf de dagtekening van de jaarnota, het bedrag binnen 14 kalenderdagen wordt overgemaakt naar de rekening.
Ik verwacht dan ook dat uiterlijk 26-2 het bedrag wordt overgeboekt, en de daaropvolgende dagen het bedrag op de rekening kan verwachten.

Hopelijk is het zo duidelijk, anders hoor ik heel graag van je!

Groeten,
Nathan
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hi G.vanSantvoort,

Bedankt voor je bericht op onze community. Van harte welkom!
Jammer om te lezen dat jij de betaling van de nota nog niet hebt ontvangen. Ik zie dat je ook al contact had met onze klantenservice.
De jaarnota stond per 9 februari 2018 voor je klaar. De dagtekening op de jaarnota is van 12 februari 2018. Wat ik heb begrepen, is dat vanaf de dagtekening van de jaarnota, het bedrag binnen 14 kalenderdagen wordt overgemaakt naar de rekening.
Ik verwacht dan ook dat uiterlijk 26-2 het bedrag wordt overgeboekt, en de daaropvolgende dagen het bedrag op de rekening kan verwachten.

Hopelijk is het zo duidelijk, anders hoor ik heel graag van je!

Groeten,
Nathan
Dat is ook een manier van uitleggen maar zelfs als je van 12 februari uit gaat is 26/2 geen 14 dagen maar 15 dagen (er staat zelfs binnen 14 dagen)!
Maar IN HET BERICHT van 9 februari stond dat het binnen 14 dagen betaald zou zijn

dus geen woorden maar daden tellen en dat wordt vermist
Badge +5
Hoi G.vanSantvoort,

Bedankt voor je bericht. Zoals mijn collega al aangaf heeft de eindnota een dagtekening van 12 februari en wordt deze binnen 14 dagen uitbetaald op uiterlijk 26 februari.
Ik zie dat de incasso al is verstuurd naar de bank en de uitbetaling kun je vandaag verwachten op je bankrekening.

Ik wens je nog een fijne week verder!

Groet,
Serena

Reageer