Beantwoord

Waarom kan ik mijn termijnbedrag niet verder verlagen?

  • 30 juli 2018
  • 1 reactie
  • 62 keer bekeken

Onlangs ben ik klant geworden en wij verbruiken niet zo veel. Uit het overzicht van afgelopen twee maanden kwam dat we slechts 38 euro per maand verbruiken totaal. We betalen 117, en dit kan nog maar met een paar euro omlaag. Waarom kan ik het niet verder verlagen?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 1 augustus 2018, 16:59

Hoi @Inez,

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat je termijnbedrag veel hoger is geschat dan wellicht nodig is in jouw situatie. Dit heeft te maken met het standaard jaarverbruik op jouw woning. Dit is het gemiddelde energieverbruik op jouw adres van de afgelopen drie tot vijf jaar.
Mocht je dus nog niet zo lang op dit adres wonen, dan kan het best zijn dat dit geen representatief termijnbedrag is. We zouden dan met bijvoorbeeld je laatste jaarnota een berekening kunnen maken van wat je dit jaar verwacht te verbruiken en daarop je termijnbedrag aan te passen.

Het is niet mogelijk om zelf via de website je termijnbedrag met meer dan 10% naar beneden aan te passen. Dit is eigenlijk bedoelt om onze klanten te beschermen zodat ze niet hun termijnbedrag minimaliseren en hoge bijbetalingen krijgen aan het eind van het jaar. In dit geval kunnen we echter wel een uitzondering maken als je kan aantonen dat je verbruik daadwerkelijk lager is dan het standaard jaarverbruik waar je termijnbedrag op is berekend. Als je de jaarnota van je vorige leverancier naar 'vraag@qurrent.nl' kunt versturen kunnen wij zien wat we dit jaar kunnen verwachten wat betreft je verbruik en het termijnbedrag aanpassen.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Inez,

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat je termijnbedrag veel hoger is geschat dan wellicht nodig is in jouw situatie. Dit heeft te maken met het standaard jaarverbruik op jouw woning. Dit is het gemiddelde energieverbruik op jouw adres van de afgelopen drie tot vijf jaar.
Mocht je dus nog niet zo lang op dit adres wonen, dan kan het best zijn dat dit geen representatief termijnbedrag is. We zouden dan met bijvoorbeeld je laatste jaarnota een berekening kunnen maken van wat je dit jaar verwacht te verbruiken en daarop je termijnbedrag aan te passen.

Het is niet mogelijk om zelf via de website je termijnbedrag met meer dan 10% naar beneden aan te passen. Dit is eigenlijk bedoelt om onze klanten te beschermen zodat ze niet hun termijnbedrag minimaliseren en hoge bijbetalingen krijgen aan het eind van het jaar. In dit geval kunnen we echter wel een uitzondering maken als je kan aantonen dat je verbruik daadwerkelijk lager is dan het standaard jaarverbruik waar je termijnbedrag op is berekend. Als je de jaarnota van je vorige leverancier naar 'vraag@qurrent.nl' kunt versturen kunnen wij zien wat we dit jaar kunnen verwachten wat betreft je verbruik en het termijnbedrag aanpassen.

Groeten,
Julian

Reageer