Beantwoord

Waarom kan ik mijn termijnbedrag zelf niet aanpassen in Mijn Energie?

• 10 januari 2019
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik wil via de schuifbalk mijn termijnbedrag aanpassen, maar er schuift en verandert niets.
Kunnen jullie zorgen dat dit wel kan? Er is vanaf januari bij ons 1 persoon minder in huis, dus vind ik de verhoging nu niet juist.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 14 januari 2019, 16:40

Hoi @J. van den Berg.

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat mijn collega Tomer niet heeft gezegd dat de wijziging van je termijnbedrag te maken heeft met de wijziging van de energiebelasting voor met name gas. Deze wijziging is op 1 januari 2019 doorgevoerd en hier hebben we je afgelopen donderdag ook een mail over gestuurd. In deze mail wordt vermeld dat je termijnbedrag van € 252,- naar € 273,- wordt aangepast. Ik zou in dit geval het termijnbedrag terug kunnen zetten op € 252,- per maand maar moet je wel waarschuwen dat als je dit termijnbedrag hanteert, een bijbetaling op de jaarlijkse nota een stuk waarschijnlijker wordt. Je kan zelf hierin je voorkeur aan ons doorgeven.

Het is in de Mijn Energie omgeving wel mogelijk om je termijnbedrag met de schuifbalk aan te passen. Echter kan dit maximaal met 15% naar beneden worden aangepast en maximaal met 100% omhoog.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @J. van den Berg,

Bedankt voor je bericht.

Wil je dat we het termijnbedrag weer terugzetten naar wat het eerst was, of had je ene ander bedrag in gedachten?

Dan maak ik het voor je in orde.

Groet,
Tomer
Terugzetten naar het vorige bedrag (€ 240,00) is misschien in dit geval wel reeel, maar eigenlijk wil ik ook weten waarom ik dit niet zelf kan aanpassen, terwijl alles hier voor ingericht is. Waarom is dit niet via de schuifbalk te regelen?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @J. van den Berg.

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat mijn collega Tomer niet heeft gezegd dat de wijziging van je termijnbedrag te maken heeft met de wijziging van de energiebelasting voor met name gas. Deze wijziging is op 1 januari 2019 doorgevoerd en hier hebben we je afgelopen donderdag ook een mail over gestuurd. In deze mail wordt vermeld dat je termijnbedrag van € 252,- naar € 273,- wordt aangepast. Ik zou in dit geval het termijnbedrag terug kunnen zetten op € 252,- per maand maar moet je wel waarschuwen dat als je dit termijnbedrag hanteert, een bijbetaling op de jaarlijkse nota een stuk waarschijnlijker wordt. Je kan zelf hierin je voorkeur aan ons doorgeven.

Het is in de Mijn Energie omgeving wel mogelijk om je termijnbedrag met de schuifbalk aan te passen. Echter kan dit maximaal met 15% naar beneden worden aangepast en maximaal met 100% omhoog.

Groeten,
Julian

Reageer