Beantwoord

Waarom krijg ik geen energiebelasting terug op mijn jaarnota?

• 4 september 2017
  • 14 reacties
  • 492 keer bekeken

Ik ontving onlangs mijn jaarnota. Ik moest bijbetalen :-(

Bij nadere inspectie lijkt mij dat Qurrent 'vergeten' is de 'vermindering Energiebelasting' te verrekenen.
Dat scheelt toch 370 euro.

Helaas kan de klantenservice deze vermeende vergissing van Qurrent niet eenvoudig bevestigen en moet ik maar genadig het oordeel
van de financiele afdeling afwachten.

Nou ben ik benieuwd: Zijn er meer klanten van Qurrent bij wie in de jaarnota de 'vermindering Energiebelasting niet is opgenomen en die dus 370 euro te veel betalen?
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 4 september 2017, 13:57

Hoi JJS12345,

Welkom op de community! Ik kan inderdaad zien dat mijn collega's de jaarnota gaan corrigeren. Dit kan maximaal zes tot acht weken duren, meestal krijg je hem eerder. Mocht dit bij meer leden het geval zijn horen we dat natuurlijk graag!

Groet,

Jeroen
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi JJS12345,

Welkom op de community! Ik kan inderdaad zien dat mijn collega's de jaarnota gaan corrigeren. Dit kan maximaal zes tot acht weken duren, meestal krijg je hem eerder. Mocht dit bij meer leden het geval zijn horen we dat natuurlijk graag!

Groet,

Jeroen
Waarom is de titel van dit topic aangepast? Willen jullie geen slapende klanten wakker maken?

Ik kan inderdaad zien dat mijn collega's de jaarnota gaan corrigeren.

Daar heb ik niets over gehoord. Ik zou graag snel een bevestiging van Qurrent hebben dat er inderaad een fout zit in mijn jaarnota, maar die bevestiging kan/mag/wil de klantenservice mij niet geven.

Dat Qurrent hier de suggestie wekt dat ze al bezig zijn met het probleem op te lossen is mooipraterij. Het is door de klantenservice over de heg gegooid naar de financiele afdeling, die tot nog toe stil blijft.
Hoi JJS12345,

Ik kan inderdaad zien dat mijn collega's de jaarnota gaan corrigeren. Dit kan maximaal zes tot acht weken duren, meestal krijg je hem eerder

Acht weken de tijd nemen om een fout van 370 euro te herstellen is wel erg lang!
Zoals ik in het andere topic dat je hebt aangemaakt over precies ditzelfde onderwerp schrijf: titels aanpassen doen we om onze community overzichtelijk te houden.

Het corrigeren van de nota duurt 6-8 weken ongeacht de reden waarom het gecorrigeerd moet worden.

Nog heel even geduld a.u.b.

Groet,

Natalia

Het corrigeren van de nota duurt 6-8 weken ongeacht de reden waarom het gecorrigeerd moet worden.

Nog heel even geduld a.u.b.

Okee, dat geeft duidelijkheid over de snelheid waarmee Qurrent werkt: 'Heel even geduld' betekent dus 8 weken!
Reputatie 3
Badge +8
Hallo JJS12345,

We hebben nu meermaals contact gehad en aangegeven dat we deze procedure niet kunnen bespoedigen.
De nota wordt gecorrigeerd zodra dit mogelijk is, en de gemiddelde wachttijd hiervoor is zoals aangegeven 6-8 weken. We willen namelijk iedereen die iets aankaart hier verder helpen, wat er (helaas) voor zorgt dat het een aantal weken kan duren. Je komt uiteraard aan de beurt.
Zodra de nota is gecorrigeerd ontvang je van ons bericht.

Groet,

Nina

Bij nadere inspectie lijkt mij dat Qurrent 'vergeten' is de 'vermindering Energiebelasting' te verrekenen.

Helaas kan de klantenservice deze vermeende vergissing van Qurrent niet eenvoudig bevestigen en moet ik maar genadig het oordeel

Nou ben ik benieuwd: Zijn er meer klanten van Qurrent bij wie in de jaarnota de 'vermindering Energiebelasting niet is opgenomen en die dus 370 euro te veel betalen?

Ja, bij ons ook niet “verrekent” slechte zaak qurrent!

Ja, bij ons ook niet “verrekent” slechte zaak qurrent!

En op de afrekening van 2016 kan ik het ook niet terug vinden! 😡😡😡😡😡😡😡
Reputatie 3
Badge +8
Hallo W.J.Bakker,

Bedankt voor je bericht en goed dat je dit topic hebt gevonden.

Vermindering energiebelasting wordt op de nota meegenomen wanneer het pand een verblijfsfunctie heeft.
Als de vermindering energiebelasting niet is verrekend, dan heeft het pand aldus het register geen verblijfsfunctie.
Is dit wel het geval? Dan laat ik deze nota's uiteraard corrigeren.
Het corrigeren van een nota duurt ongeveer 6 weken, maar zodra deze nota's zijn gecorrigeerd dan ontvang je deze per mail.

Bedankt voor het doorgeven!

Groet, Nina
Ik zag in de jaarlijkse energienota, dat de vermindering energiebelasting niet is berekend, dit gaat om ruim 370 euro. Hoe kan dit zo snel mogelijk recht gezet worden?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Joyce,

Ik wilde nog even laten weten dat we hier mee bezig zijn. Zodra de nota gecorrigeerd is hoor je van ons!

Groet,

Jeroen
Hoi Nina, (neem aan dat jij dit leest?)

Toch wel vreemd dat op mijn afrekening van begin febr-2018 hier ook hetzelfde probleem van de teruggave energieheffing aanwezig is, je zou denken dat het voor merendeel van jullie klanten het een verblijf functie heeft, De verrekening van korting m.b.t. zelf opwekking zie ik ook niet op mijn afrekening.
Ook een reactie op retour mail n.a.v. de eindafrekening geen actie zelfs niet een ontvangst bevestiging zodat je weet dat het 'ergens' op de stapel komt !
Lijkt mij dat er eens goed gekeken moet worden naar de software.
Blij ben ik met het feit niet te hebben willen instemmen met het nieuwe aanbod voordat ik de eindafrekening goed dorgespit had.
desalniettemin, vriendelijke groet, Hans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Hans,

Ik zie inderdaad dat je woning ten onrechte niet als verblijfsfunctie geregistreerd staat. Dit verklaart het uitblijven van heffingskorting. Ik heb de desbetreffende afdeling bij ons gevraagd dit aan te passen en de jaarnota te corrigeren. Dit kan ongeveer 6 weken duren. Zodra de nota is gecorrigeerd, zullen wij deze versturen per mail.

Groet,
Tomer

Reageer