Beantwoord

Waarom vraagt het opstellen van de jaarnota zoveel tijd?

  • 27 januari 2017
  • 3 reacties
  • 557 keer bekeken

Het energiecontract is op 23 december verlengd, ik heb een slimme meter die elke dag de meterstanden doorgeeft, maar toch moet ik al een maand wachten op de jaarnota.
Ik weet dat wettelijk Qurrent er 2 maanden over mag doen maar waarom duurt het zo lang in deze geautomatiseerde wereld?
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 1 februari 2017, 17:37

Goede vraag Fzet, en het perfecte podium om deze vraag te stellen. Ik vertel je graag wat meer over de achtergrond hiervan.

Als jong bedrijf hebben we het inmiddels voor elkaar om ongeveer 80-90% van al onze jaarnota's volledig automatisch op te laten stellen. Helaas hebben we dus nog met 10-20% van alle jaarnota's te maken met fouten in de opmaak die handmatig opgelost moeten worden. Dit kan te maken hebben met de basis van een jaarnota, de meterstanden. Deze overleggen we nog altijd met de netbeheerder, geheel volgens de regels van de markt. Soms wordt een meterstand door een van beide partijen niet geaccepteerd omdat deze niet logisch lijkt. En soms ligt het juist aan zaken die Qurrent uniek maken, denk aan zaken als korting op vaste leveringskosten, zonneparken en Windtegoeden die aangeschaft en weggegeven worden op verschillende momenten. Dit betekent dat er soms ogen mee moeten kijken om er voor te zorgen dat de eerste jaarnota die je ontvangt in ieder geval wel direct correct is.

Zes tot acht weken is acceptabel volgens de ACM (autoriteit consument & markt) en bepaalt daarmee onze uiterste deadline. Ondanks het feit dat deze periode soms nodig is, zien wij het liefst dat alle jaarnota's direct automatisch correct opgesteld worden. Hier streven we dan ook naar en maakt dat we ons continu blijven ontwikkelen en verbeteren.

De energiewereld is een gecompliceerde 🙂 En wij zetten deze ook nog eens op zijn kop door 100% groene energie te leveren (als onze klanten deze niet zelf opwekken met eigen zonnepanelen, wind- of zontegoeden) tegen inkoopprijs.

Nog andere vragen? Stel ze gerust! Wij van Qurrent, klant en/of medewerker, beantwoorden deze graag voor je!

Groeten van,
Annick
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5
Goede vraag Fzet, en het perfecte podium om deze vraag te stellen. Ik vertel je graag wat meer over de achtergrond hiervan.

Als jong bedrijf hebben we het inmiddels voor elkaar om ongeveer 80-90% van al onze jaarnota's volledig automatisch op te laten stellen. Helaas hebben we dus nog met 10-20% van alle jaarnota's te maken met fouten in de opmaak die handmatig opgelost moeten worden. Dit kan te maken hebben met de basis van een jaarnota, de meterstanden. Deze overleggen we nog altijd met de netbeheerder, geheel volgens de regels van de markt. Soms wordt een meterstand door een van beide partijen niet geaccepteerd omdat deze niet logisch lijkt. En soms ligt het juist aan zaken die Qurrent uniek maken, denk aan zaken als korting op vaste leveringskosten, zonneparken en Windtegoeden die aangeschaft en weggegeven worden op verschillende momenten. Dit betekent dat er soms ogen mee moeten kijken om er voor te zorgen dat de eerste jaarnota die je ontvangt in ieder geval wel direct correct is.

Zes tot acht weken is acceptabel volgens de ACM (autoriteit consument & markt) en bepaalt daarmee onze uiterste deadline. Ondanks het feit dat deze periode soms nodig is, zien wij het liefst dat alle jaarnota's direct automatisch correct opgesteld worden. Hier streven we dan ook naar en maakt dat we ons continu blijven ontwikkelen en verbeteren.

De energiewereld is een gecompliceerde 🙂 En wij zetten deze ook nog eens op zijn kop door 100% groene energie te leveren (als onze klanten deze niet zelf opwekken met eigen zonnepanelen, wind- of zontegoeden) tegen inkoopprijs.

Nog andere vragen? Stel ze gerust! Wij van Qurrent, klant en/of medewerker, beantwoorden deze graag voor je!

Groeten van,
Annick
Voor de duidelijkheid: ik wek geen energie op, heb een normaal verbruik, ook in vergelijking met andere jaren, allemaal niets bijzonders dus.

Het helpt wel een vraag te stellen, de jaarnota is nu opgemaakt maar wordt niet getoond, dat is blijkbaar een ander probleem.

Kan de jaarnota naar mij gemaild worden?
Voor de duidelijkheid: ik wek geen energie op, heb een normaal verbruik, ook in vergelijking met andere jaren, allemaal niets bijzonders dus.

Het helpt wel een vraag te stellen, de jaarnota is nu opgemaakt maar wordt niet getoond, dat is blijkbaar een ander probleem.

Kan de jaarnota naar mij gemaild worden?


Zal de jaarnota meteen per mail naar je toesturen. Deze zie je over enkele dagen ook in mijn energie verschijnen.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt vernemen wij die graag.

Groetjes, Lisa

Reageer