Beantwoord

Waarom wijken de tarieven van mijn jaarnota af van mijn tarieven in het contract?

• 8 mei 2018
  • 3 reacties
  • 180 keer bekeken

Ik heb mijn eerste jaarnota ontvangen. Waarom wijken alle tarieven af van de bedragen die jullie genoemd hebben bij de afsluiting van het leveringen contract.
Ik lees in de ontvangen bijlage "de tarieven zijn geldig van 18 november 2016 tot 4 juni 2018"
Wat is jullie definitie van geldig? Ik lees dit zijn de tarieven die wij in rekening gaan brengen mar blijkbaar is er nog een andere versie van geldige tarieven.
Kunnen jullie dit in jip en janneke taal uitleggen?

groeten
jan salden
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 14 mei 2018, 11:52

Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie.

Overheidsheffingen wijzigen ieder jaar per 1 januari en een leverancier rekent deze wijzigingen door. Ook op 1 januari 2017 zijn de overheidsheffingen dus gewijzigd.

In de contractbevestiging welke je hebt ontvangen voor aanvang van de levering staan de overheidsheffingen van 2016 vermeld. Wij waren toen nog niet op de hoogte van de overheidsheffingen van 2017.

De kale tarieven (tarieven exclusief overheidsheffingen en BTW) zijn de tarieven die je afspreekt bij het aangaan van het contract. Deze blijven gedurende de looptijd van het contract ongewijzigd.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jan,

Goede vraag. Je tarieven staan inderdaad vast, alleen staan de overheidsheffingen daar los van. Deze zijn per 2018 weer verhoogd, het klopt dus dat je tarief hoger is dan in het contract staat.

In dit topic leggen we de wijziging van de energiebelasting uit https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/wijzigingen-energiebelasting-en-netbeheerkosten-2018-2665

Groet,

Jeroen
Dag Jeroen

Een snelle reactie.
Ik neem aan dat de overheid haar tarieven verhoogd heeft in 2018.
Misschien kun je me dan nog even uitleggen waarom er ook een verschil zitten over het verbruik in 2017. Hier zou ik dan verwachten dat ik de tarieven terug zie uit jullie aanbieding.
Of kan het zijn dat de tarieven uit de aanbieding ook al niet klopten en het handig was om in de aanbieding te werken met de tarieven van 2016
Zou dan toch wel slordig zijn of?

Groeten
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie.

Overheidsheffingen wijzigen ieder jaar per 1 januari en een leverancier rekent deze wijzigingen door. Ook op 1 januari 2017 zijn de overheidsheffingen dus gewijzigd.

In de contractbevestiging welke je hebt ontvangen voor aanvang van de levering staan de overheidsheffingen van 2016 vermeld. Wij waren toen nog niet op de hoogte van de overheidsheffingen van 2017.

De kale tarieven (tarieven exclusief overheidsheffingen en BTW) zijn de tarieven die je afspreekt bij het aangaan van het contract. Deze blijven gedurende de looptijd van het contract ongewijzigd.

Groet,
Tessa

Reageer