Beantwoord

Waarom worden bepaalde facturen niet meegenomen op de jaarnota?

• 12 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 117 keer bekeken

Badge +1
heb vandaag mijn jaarafrekening gekregen, en tot mijn verbazing is mijn voorschot van oktober 2016 niet meegenomen in de jaarafrekening, en ook niet in de jaarafrekening van 2016. kwalijke zaak.

ben straks blij als ik van mijn contract af ben, ze mogen wel de groenste zijn maar zeer onbetrouwbaar, eerst wordt mijn windtegoed 2maal naar beneden bijgesteld en nu een foutieve jaarafrekening: rage: 😡 😡 😡 .
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 16 oktober 2017, 09:34

Hallo W.Dekker,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb de jaarnota's er voor je bij gepakt. Oktober 2016 is meegenomen op de vorige jaarnota.

De vorige jaarnota liep van 7-10-2015 tot 17-10-2016 en de nieuwste jaarnota ging over 17-10-2016 t/m 8-10-2017.
We brengen een termijnbedrag in rekening / verrekenen een termijnbedrag met de jaarnota wanneer er minstens 15 dagen van de maand worden geleverd.
In dit geval zijn er bij deze jaarnota 13 termijnbedragen in rekening gebracht. Wanneer ik de gefactureerde termijnen van oktober 2016 tot en met oktober 2017 optel, kom ik uit op hetzelfde getal als 'in rekening gebrachte maandbedragen'.

Omdat je nieuwe jaarnota de periode 17-10-2016 tot en met 8-10-2017 bedraagt, zijn de termijnbedragen van november 2016 tot en met september 2017 op deze nota meegenomen.

De oude jaarnota gaf nog niet aan welke termijnbedragen werden meegenomen, maar dit is aangepast per 1 juli. Vanaf nu staat ook op de jaarnota aangegeven welke termijnbedragen worden verrekend! De jaarnota's zijn dus niet fout, maar de oude was (helaas) te onduidelijk.

Ik hoop dat ik je zo wat duidelijkheid heb kunnen geven!

Groet, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo W.Dekker,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb de jaarnota's er voor je bij gepakt. Oktober 2016 is meegenomen op de vorige jaarnota.

De vorige jaarnota liep van 7-10-2015 tot 17-10-2016 en de nieuwste jaarnota ging over 17-10-2016 t/m 8-10-2017.
We brengen een termijnbedrag in rekening / verrekenen een termijnbedrag met de jaarnota wanneer er minstens 15 dagen van de maand worden geleverd.
In dit geval zijn er bij deze jaarnota 13 termijnbedragen in rekening gebracht. Wanneer ik de gefactureerde termijnen van oktober 2016 tot en met oktober 2017 optel, kom ik uit op hetzelfde getal als 'in rekening gebrachte maandbedragen'.

Omdat je nieuwe jaarnota de periode 17-10-2016 tot en met 8-10-2017 bedraagt, zijn de termijnbedragen van november 2016 tot en met september 2017 op deze nota meegenomen.

De oude jaarnota gaf nog niet aan welke termijnbedragen werden meegenomen, maar dit is aangepast per 1 juli. Vanaf nu staat ook op de jaarnota aangegeven welke termijnbedragen worden verrekend! De jaarnota's zijn dus niet fout, maar de oude was (helaas) te onduidelijk.

Ik hoop dat ik je zo wat duidelijkheid heb kunnen geven!

Groet, Nina
Mijn jaarafrekening klopt niet, de maand oktober is niet meegenomen in dit overzicht, terwijl ik in deze maand wel gewoon betaald heb.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @WillemPetersvanNijenhof,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic, omdat dit beter aansluit bij je vraag. Inmiddels heeft mijn collega je ook per e-mail voorzien van een antwoord, maar voor de duidelijk leg ik het ook graag hier uit.

Jij vraagt om een bevestiging dat het maandbedrag van oktober 2017 wordt meegenomen op de volgende jaarnota. Middels deze e-mail kan ik je aangeven dat dit absoluut het geval is. Alles wat jij betaalt, staat juist geregistreerd. Jouw maandbedrag voor de maand oktober 2017 is niet meegenomen doordat wij niet de volledige maand oktober hebben afgerekend. Volgend jaar zal deze factuur uiteraard op de jaarnota vermeld staan.

Groetjes, Nina (en Nathan)

Reageer