Beantwoord

Waarom worden er meerdere termijnbedragen afgeschreven?

Beste Mevrouw/ Meneer,
Op 12 december ben ik overgestapt naar Qurrent .
Op 14-12-2017 is er een volledig maandbedrag afgeschreven en op 22- 12-2017 nog eens.Ook mijn vorige leverancier heeft een maandbedrag afgeschreven. In het totaal betaal ik deze maand 519 euro aan energiekosten, niet iets om blij van te worden. Ik neem aan dat ik niet over de hele maand december hoef te betalen en dat ik het restant terug gestort krijg.
Graag uw reactie daarop.
Met vriendelijke groet,
Carla Vermeulen
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 29 december 2017, 16:15

Hoi Carla,

Fijn je hier te zien op de community en welkom bij Qurrent.

Ik kan begrijpen dat dit een vervelende situatie is als je in korte tijd een flink bedrag moet betalen.
Bij een overstap van de ene energieleverancier naar de ander, is dit de procedure.
Er is op 14 december geïncasseerd voor de maand december 2017 en eind december voor januari 2018.
Bij energieleveranciers betaal je het gehele termijnbedrag als voorschot en kan het niet worden opgedeeld.
Ook kunnen er geen betalingsregelingen worden getroffen voor termijnbedragen.

Uiteindelijk wordt het overschot van teveel betaalde termijnbedragen verrekend op de jaarnota.

Een tip! De eindnota van jouw vorige leverancier zal binnen 6 weken opgemaakt worden vanaf 12 december 2017.
Je zou kunnen navragen bij de vorige leverancier of zij een regeling kunnen treffen indien je moet bijbetalen óf dat zij het laatste termijn kunnen verrekenen met het bedrag wat je eventueel terug zou krijgen.

Dit zal de financiële situatie verlichten.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Carla,

Fijn je hier te zien op de community en welkom bij Qurrent.

Ik kan begrijpen dat dit een vervelende situatie is als je in korte tijd een flink bedrag moet betalen.
Bij een overstap van de ene energieleverancier naar de ander, is dit de procedure.
Er is op 14 december geïncasseerd voor de maand december 2017 en eind december voor januari 2018.
Bij energieleveranciers betaal je het gehele termijnbedrag als voorschot en kan het niet worden opgedeeld.
Ook kunnen er geen betalingsregelingen worden getroffen voor termijnbedragen.

Uiteindelijk wordt het overschot van teveel betaalde termijnbedragen verrekend op de jaarnota.

Een tip! De eindnota van jouw vorige leverancier zal binnen 6 weken opgemaakt worden vanaf 12 december 2017.
Je zou kunnen navragen bij de vorige leverancier of zij een regeling kunnen treffen indien je moet bijbetalen óf dat zij het laatste termijn kunnen verrekenen met het bedrag wat je eventueel terug zou krijgen.

Dit zal de financiële situatie verlichten.

Groeten van Giulia

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen