Beantwoord

Waarom wordt er niet geïncasseerd?

• 18 juli 2017
  • 3 reacties
  • 151 keer bekeken

Goedenavond,
In mijn financieel overzicht zie ik dat er een nota klaar staat om door mij betaald te worden over de periode 11.3.2017 tot 1.4.2017
Met andere woorden , over de maanden april, mei juni en juli moet nog afgerekend worden.
Dit is op zijn zachtst gezegd een valse start.

In het contract heb ik aangegeven dat er geincasseerd moet worden.
Ik verzoek u dan ook dit z.s.m te doen.

Ik verwacht op zeer korte termijn een reactie van u.

Met vriendelijke groet,
Simon Jellema.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 20 juli 2017, 12:30

Hallo S.E.Jellema,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Om dat jij gebruik maakt van het Slimme Energiecontract, loopt het bij jou anders met de facturering.
Voor het Slimme Energiecontract hebben we een nieuwe maandelijkse nota ontwikkeld. Hierop kun je precies zien wat je per uur hebt verbruikt en wat de kosten zijn.

Vertraging
Door enkele technische problemen heeft de introductie van de nieuwe nota’s langer geduurd dan gepland. Dat vinden we heel vervelend. Maar binnenkort gaan we de nieuwe nota’s dan eindelijk uitsturen.

Meerdere nota’s tegelijkertijd
Als je langer dan twee maanden het Slimme Energiecontract hebt, ontvang je binnenkort meerdere nota’s tegelijkertijd, waaronder die van de wintermaanden. Hou er rekening mee dat deze maanden de duurste van het jaar zijn vanwege de stookkosten voor de verwarming. De rekening kan daardoor best hoog uitvallen.
Gelukkig ben jij in maart begonnen en valt de hoogte van deze eerste nota hierdoor mee.

Betalen per factuur is mogelijk
We willen niet dat iemand door vertraagde nota’s in financiële problemen komt. Daarom incasseren we de openstaande bedragen niet automatisch, betaal je per factuur . Je bepaalt zelf wanneer je de nota’s wilt voldoen.

Automatische incasso
Zodra je de openstaande facturen hebt betaald gaan we de nieuwe nota’s weer incasseren via automatische incasso.De automatische incasso zal weer hervat worden nadat de openstaande facturen betaald zijn, dus tot die tijd zullen wij voor de maandnota’s facturen sturen die je zelf dient over te maken.
Jij geeft nu zelf hierboven aan dat je gebruik wil maken van automatische incasso. Dit zullen we voor je instellen, maar houd er dus rekening mee dat de nota's van de afgelopen maanden elkaar snel op zullen volgen.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo S.E.Jellema,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Om dat jij gebruik maakt van het Slimme Energiecontract, loopt het bij jou anders met de facturering.
Voor het Slimme Energiecontract hebben we een nieuwe maandelijkse nota ontwikkeld. Hierop kun je precies zien wat je per uur hebt verbruikt en wat de kosten zijn.

Vertraging
Door enkele technische problemen heeft de introductie van de nieuwe nota’s langer geduurd dan gepland. Dat vinden we heel vervelend. Maar binnenkort gaan we de nieuwe nota’s dan eindelijk uitsturen.

Meerdere nota’s tegelijkertijd
Als je langer dan twee maanden het Slimme Energiecontract hebt, ontvang je binnenkort meerdere nota’s tegelijkertijd, waaronder die van de wintermaanden. Hou er rekening mee dat deze maanden de duurste van het jaar zijn vanwege de stookkosten voor de verwarming. De rekening kan daardoor best hoog uitvallen.
Gelukkig ben jij in maart begonnen en valt de hoogte van deze eerste nota hierdoor mee.

Betalen per factuur is mogelijk
We willen niet dat iemand door vertraagde nota’s in financiële problemen komt. Daarom incasseren we de openstaande bedragen niet automatisch, betaal je per factuur . Je bepaalt zelf wanneer je de nota’s wilt voldoen.

Automatische incasso
Zodra je de openstaande facturen hebt betaald gaan we de nieuwe nota’s weer incasseren via automatische incasso.De automatische incasso zal weer hervat worden nadat de openstaande facturen betaald zijn, dus tot die tijd zullen wij voor de maandnota’s facturen sturen die je zelf dient over te maken.
Jij geeft nu zelf hierboven aan dat je gebruik wil maken van automatische incasso. Dit zullen we voor je instellen, maar houd er dus rekening mee dat de nota's van de afgelopen maanden elkaar snel op zullen volgen.

Groetjes, Nina
Hoe lang duurt het nog voordat jullie de facturen over mei t-m sept. 2017 gaan incasseren. Ik snap er werkelijk niets meer van
Reputatie 3
Badge +8
Hallo S.E. Jellema,

Bedankt voor je bericht.
Ik begrijp dat het erg vervelend is dat het zo lang duurt voordat de facturen zijn toegestuurd.
Met het slimme energiecontract bleek het facturatieproces erg moeilijk te gaan en hierdoor worden de facturen naderhand opgesteld. Naar verwachting loopt de facturatie over 2 weken weer bij.

In jouw geval is de situatie nog wat lastiger. Na april is er te weinig of ongeldige data uit de meter ontvangen. Hierdoor is het dus niet mogelijk geweest om de facturen op te stellen per uur.
Tot en met 1 oktober zullen we het verbruik afrekenen tegen het reguliere variabele tarief. Naar verwachting zul ook jij binnen 2 weken deze overige facturen ontvangen.

Vanaf 1 oktober wordt dit weer omgezet en zul je weer gebruik maken van het slim energiecontract.

Bedankt voor je geduld en alvast een prettig weekend gewenst!

Groet, Nina

Reageer