Beantwoord

Waarom wordt het termijnbedrag in rekening gebracht na einde contract?

• 11 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 893 keer bekeken

Ik ben sinds 3 oktober overgestapt naar een andere energieleverancier. Ik zie echter dat jullie wel voor de maand oktober 2017 het maandtermijn hebben geïncasseerd. Dit zou betekenen dat ik 13 maandtermijnen (rekenend vanaf eerste incasso op 26 september 2016) heb betaald ipv 12. Gaarne duidelijkheid hierover.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 12 oktober 2017, 16:15

Hoi R.A. Coppoolse,

Welkom op de community, fijn dat je dit topic hebt aangemaakt.
Ik kan me voorstellen dat hier wat verwarring over kan ontstaan.

Ik zie dat je het antwoord inmiddels van mijn collega hebt gekregen.

Het klopt dat in sommige gevallen het laatste termijnbedrag wordt afgeschreven, nadat jouw contract al is afgelopen.
Dit gebeurd vaak als het contract loopt dan de 15e van de maand, de gegevens zijn dan al naar de bank verstuurd.

Echter houden wij hier rekening mee op jouw eindnota.
Het bedrag wordt opgeteld bij het bedrag wat je van ons ontvangt, óf het bedrag wordt afgehaald van het bedrag wat je aan ons dient te betalen.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

4 reacties

Geen verdere opvolging meer nodig. Klantenservice is telefonisch beter in staat om een vraag te beantwoorden dan hier op de community.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi R.A. Coppoolse,

Welkom op de community, fijn dat je dit topic hebt aangemaakt.
Ik kan me voorstellen dat hier wat verwarring over kan ontstaan.

Ik zie dat je het antwoord inmiddels van mijn collega hebt gekregen.

Het klopt dat in sommige gevallen het laatste termijnbedrag wordt afgeschreven, nadat jouw contract al is afgelopen.
Dit gebeurd vaak als het contract loopt dan de 15e van de maand, de gegevens zijn dan al naar de bank verstuurd.

Echter houden wij hier rekening mee op jouw eindnota.
Het bedrag wordt opgeteld bij het bedrag wat je van ons ontvangt, óf het bedrag wordt afgehaald van het bedrag wat je aan ons dient te betalen.

Groeten van Giulia
Waar kan ik mij opzeg Pete declarere
Reputatie 2
Badge +5
Ha Bianca,

Goed om te zien dat je ons hebt gevonden op de community. Ik help je graag verder.
Ik ga je een e-mail sturen hoe jij de boete bij ons kan declareren. Als je die stappen volgt, zou het daarmee in orde moeten zijn 🙂 .

Groetjes,
Nathan

Reageer