Beantwoord

Wanneer krijg ik met het Slim Energiecontract weer een factuur?

  • 16 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 128 keer bekeken

Ik vraag me af wanneer ik weer eens een rekening krijg. Na de eerste heb ik automatische afrekening maar ik zie niets ingehouden worden ...
RSVP, Coen
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 19 oktober 2017, 13:20

Hallo CoenClaassens,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community! Fijn dat je ons hier hebt gevonden.

Om dat jij gebruik maakt van het Slimme Energiecontract, loopt het bij jou anders met de facturering.
Voor het Slim Energiecontract hebben we een nieuwe maandelijkse nota ontwikkeld. Hierop kun je precies zien wat je per uur hebt verbruikt en wat de kosten zijn.

Vertraging
Door enkele technische problemen heeft de introductie van de nieuwe nota’s langer geduurd dan gepland. Dat vinden we heel vervelend. Maar binnenkort gaan we de nieuwe nota’s dan eindelijk uitsturen.

Meerdere nota’s tegelijkertijd

Als je langer dan twee maanden het Slimme Energiecontract hebt, ontvang je binnenkort meerdere nota’s tegelijkertijd, waaronder die van de wintermaanden. Hou er rekening mee dat deze maanden de duurste van het jaar zijn vanwege de stookkosten voor de verwarming. De rekening kan daardoor best hoog uitvallen.
Gelukkig ben jij in maart begonnen en valt de hoogte van deze eerste nota hierdoor mee.

Betalen per factuur is mogelijk
We willen niet dat iemand door vertraagde nota’s in financiële problemen komt. Daarom incasseren we de openstaande bedragen niet automatisch, betaal je per factuur . Je bepaalt zelf wanneer je de nota’s wilt voldoen.

Automatische incasso
Zodra je de openstaande facturen hebt betaald gaan we de nieuwe nota’s weer incasseren via automatische incasso.De automatische incasso zal weer hervat worden nadat de openstaande facturen betaald zijn, dus tot die tijd zullen wij voor de maandnota’s facturen sturen die je zelf dient over te maken.
Jij hebt zelf al aangegeven gebruik te willen maken van automatische incasso. Dit is ingesteld, maar houd er dus rekening mee dat de nota's van de afgelopen maanden elkaar snel op zullen volgen.

Je zal spoedig een mail met verdere uitleg ontvangen van het Slim Energiecontract team.
Verdere vragen mag je natuurlijk altijd hier stellen, of direct aan het team via slim@qurrent.nl.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo CoenClaassens,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community! Fijn dat je ons hier hebt gevonden.

Om dat jij gebruik maakt van het Slimme Energiecontract, loopt het bij jou anders met de facturering.
Voor het Slim Energiecontract hebben we een nieuwe maandelijkse nota ontwikkeld. Hierop kun je precies zien wat je per uur hebt verbruikt en wat de kosten zijn.

Vertraging
Door enkele technische problemen heeft de introductie van de nieuwe nota’s langer geduurd dan gepland. Dat vinden we heel vervelend. Maar binnenkort gaan we de nieuwe nota’s dan eindelijk uitsturen.

Meerdere nota’s tegelijkertijd

Als je langer dan twee maanden het Slimme Energiecontract hebt, ontvang je binnenkort meerdere nota’s tegelijkertijd, waaronder die van de wintermaanden. Hou er rekening mee dat deze maanden de duurste van het jaar zijn vanwege de stookkosten voor de verwarming. De rekening kan daardoor best hoog uitvallen.
Gelukkig ben jij in maart begonnen en valt de hoogte van deze eerste nota hierdoor mee.

Betalen per factuur is mogelijk
We willen niet dat iemand door vertraagde nota’s in financiële problemen komt. Daarom incasseren we de openstaande bedragen niet automatisch, betaal je per factuur . Je bepaalt zelf wanneer je de nota’s wilt voldoen.

Automatische incasso
Zodra je de openstaande facturen hebt betaald gaan we de nieuwe nota’s weer incasseren via automatische incasso.De automatische incasso zal weer hervat worden nadat de openstaande facturen betaald zijn, dus tot die tijd zullen wij voor de maandnota’s facturen sturen die je zelf dient over te maken.
Jij hebt zelf al aangegeven gebruik te willen maken van automatische incasso. Dit is ingesteld, maar houd er dus rekening mee dat de nota's van de afgelopen maanden elkaar snel op zullen volgen.

Je zal spoedig een mail met verdere uitleg ontvangen van het Slim Energiecontract team.
Verdere vragen mag je natuurlijk altijd hier stellen, of direct aan het team via slim@qurrent.nl.

Groetjes, Nina
Beste Nina,

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Heb ook een slim energie contract met maandelijkse facturering op basis van werkelijk verbruik. Ik heb echter nog geen factuur gezien over de maanden augustus, september, oktober en november. Wanneer kan ik deze verwachten?

En sinds 23 november kan ik op de portal niet meer inzien wat mijn dagelijks gebruik (afgezien mog dat het gasverbruik volledig verkeerd wordt doorgegeven, er zitten dagen bij met 1400m3 op 1 dag...).

Met vriendelijke groet,

Ernst-Jan
Reputatie 3
Badge +9
Hoi E.J. Bergman,

Dit lijkt inderdaad niet goed te gaan. Ik heb dit doorgegeven aan mijn ''slimme energie collega'' die hier verder in gaat duiken. Zodra we een update hebben hoor je van ons!

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi E.J. Bergman,

Ik zie dat je op 8 januari 2018 een e-mail hebt ontvangen van mijn collega over de facturen van het slimme energie contract.

Groet,
Tessa

Reageer