Sticky Beantwoord

Wanneer ontvang je de jaarnota?

  • 4 oktober 2016
  • 142 reacties
  • 8757 keer bekeken

Zit nog steeds te wachten op mijn jaaroverzicht?!, terwijl het jaar (augustus 2016) al lang voorbij is?
Waarom duurt dit zo lang?
icon

Beste antwoord door Lara van Qurrent 6 oktober 2016, 13:59

Hallo WilbertSchaapman, J. Van Litsenburg en RGM,

Wat goed om te zien dat jullie al zo actief zijn op onze community! Ga zo door.

Hoe lang duurt het voordat je een jaarnota krijgt?
Het is wettelijk bepaald dat energieleveranciers uiterlijk acht weken de tijd hebben om een jaarnota te versturen. Deze acht weken gaan in op het moment dat de eerste twaalf maanden van levering voltooid zijn. Dus stel je contract startte op 12-4-2016, dan heb je op 12-4-2017 een jaar rond en krijg je uiterlijk op 12-6-2017 je jaarnota.

Aan de hand van je meterstanden van dat moment wordt je verbruik berekend en je nota opgesteld. Wij zorgen natuurlijk dat iedereen zijn nota zo snel mogelijk en op tijd ontvangt, maar soms hebben wij de uiterste termijn nodig.

Een jaarnota ontvang je per mail en komt in Mijn Energie te staan.

En wanneer komt een eindnota?
Voor alle duidelijkheid, voor een eindnota (die je pas ontvangt als je naar een andere leverancier overstapt en dit duurt dus hopelijk nog heeeel lang) ontvang je binnen maximaal 6 weken nadat je contract bij ons is gestopt. Dus stel per 12-4-2016 ben je overgestapt naar een andere leverancier, dan krijg je uiterlijk 26-5-2016 je eindnota.

Groetjes,

Lara en Tanja
Bekijk origineel

142 reacties

Badge +1
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb al eerder contact gehad. Ze blijken door drukte een achterstand te hebben. Maar wanneer de eindafrekening zal volgen was niet bekend.
Badge +5
Zeker bij een snel groeiend bedrijf zoals Qurrent is het belangrijk dat (administratieve) en andere processen strak en duidelijk verlopen. Er mag nog wel een mannetje opgezet worden om dat in goede banen te leiden lijkt me.
Hallo WilbertSchaapman, J. Van Litsenburg en RGM,

Wat goed om te zien dat jullie al zo actief zijn op onze community! Ga zo door.

Hoe lang duurt het voordat je een jaarnota krijgt?
Het is wettelijk bepaald dat energieleveranciers uiterlijk acht weken de tijd hebben om een jaarnota te versturen. Deze acht weken gaan in op het moment dat de eerste twaalf maanden van levering voltooid zijn. Dus stel je contract startte op 12-4-2016, dan heb je op 12-4-2017 een jaar rond en krijg je uiterlijk op 12-6-2017 je jaarnota.

Aan de hand van je meterstanden van dat moment wordt je verbruik berekend en je nota opgesteld. Wij zorgen natuurlijk dat iedereen zijn nota zo snel mogelijk en op tijd ontvangt, maar soms hebben wij de uiterste termijn nodig.

Een jaarnota ontvang je per mail en komt in Mijn Energie te staan.

En wanneer komt een eindnota?
Voor alle duidelijkheid, voor een eindnota (die je pas ontvangt als je naar een andere leverancier overstapt en dit duurt dus hopelijk nog heeeel lang) ontvang je binnen maximaal 6 weken nadat je contract bij ons is gestopt. Dus stel per 12-4-2016 ben je overgestapt naar een andere leverancier, dan krijg je uiterlijk 26-5-2016 je eindnota.

Groetjes,

Lara en Tanja
Misschien een idee om een melding naar alle klanten te maken met de uitleg die je zojuist hebt gegeven. Ik kan goed begrijpen dat het bij een grote groei van het bedrijf allemaal nog niet perfect gaat en binnen een week is geregeld. Het is dat ik het nu bij dit onderwerp lees, anders had ik dit niet geweten. Wij zitten namelijk ook op de jaarnota te wachten.

Groetjes,

Marcel
Misschien een idee om een melding naar alle klanten te maken met de uitleg die je zojuist hebt gegeven. Ik kan goed begrijpen dat het bij een grote groei van het bedrijf allemaal nog niet perfect gaat en binnen een week is geregeld. Het is dat ik het nu bij dit onderwerp lees, anders had ik dit niet geweten. Wij zitten namelijk ook op de jaarnota te wachten.

Groetjes,

Marcel


Welkom op onze community, Marcel! Wat fijn om te zien dat je het antwoord op je vraag in onze community hebt gevonden. Wat en goed idee om een melding over de jaarnota te sturen naar alle leden. Hoe zie jij het voor je? Had je al wat in gedachten?
Heb je inmiddels de jaarnota al ontvangen?

Groetjes,

Lara
Heeft Qurrent een vaste maand in het jaar voor de jaarnota (zoals bijvoorbeeld Evides) of wordt er 12 maanden na aanvang van contract pas een jaar nota gemaakt?

Grts. Marco
Badge +6
Ik ben nog lang geen jaar klant, maar zo te zien wordt deze opgesteld over de 12 maanden na aanvang van het contract. Hierboven wordt gezegd dat de wettelijke termijn voor het versturen van de nota maximaal 8 weken is na afloop van de 12 maanden. Hoe snel Qurrent dit doet in de praktijk heb ik nog geen ervaring mee 🙂
Bedankt voor de reactie. Ik zal nog even wachten dus.
Op 2 oktober ging het nieuwe jaar voor mij in. Omdat ik na enkele dagen nog geen mogelijkheid had om de meterstanden door te geven (die ik op 2 oktober genoteerd had) heb ik die via het contactformulier doorgegeven. Daar kreeg ik snel reactie op, en op 10 oktober ontving ik de jaarnota. Het te verrekenen bedrag heb ik nog niet ontvangen, maar daar hebben ze ook nog een week voor.
Badge
Hier een soortgelijke vraag. Ons contractjaar liep 25 augustus af en nu wachten we nog steeds op de eindafrekening. Hoe uitdagend kan het zijn om een afrekening op te stellen?!
Hier een soortgelijke vraag. Ons contractjaar liep 25 augustus af en nu wachten we nog steeds op de eindafrekening. Hoe uitdagend kan het zijn om een afrekening op te stellen?!

Nou dat is bestel wel toevallig, want hij is vanmiddag verstuurd. Hopelijk is alles duidelijk, maar als je nog vragen of opmerkingen hebt dan horen we dat natuurlijk graag! :D

Groetjes, Lisa
Badge
Inderdaad toevallig 🙂

Hij is binnen!
Ons jaar zat er 3 oktober op. Wij zitent ook nog te wachten op de jaarafrekening.
Ben benieuwd wanneer wij deze ontvangen.
Ons jaar zat er 3 oktober op. Wij zitent ook nog te wachten op de jaarafrekening.
Ben benieuwd wanneer wij deze ontvangen.


Welkom op onze community, B.Dogger! Je kan de jaarnota 6 tot 8 weken na het eerste jaar verwachten. Ik kan je in ieder geval vermelden dat de desbetreffende afdeling er mee bezig is. 🙂

Groetjes,
Lara
Ben ook zeer benieuwd!?! Vandaag loopt de acht weken termijn af waarin Qurrent wettelijk gezien de jaarnota aan moet presenteren... nog niets van terug te vinden opmde site helaas
Ook ik vind dat de administratie tot nu toe heel erg rommelig en bijna amateuristisch verloopt. Zelfde geldt voor de hele backend achter de website en de mobiele app (die beiden bijvoorbeeld een ander precentage energie opgewekt door mijn 2 windmolen-aandelen aangeven).

Ook blijkt er inmiddels een jaarnota klaar te staan in mijn overzicht (werd ook wel eens tijd) en tot mijn vreugde is die negatief. Echter, ik kan hem niet opvragen. Zowel met Firefox als met Google Chrome krijg ik een wit scherm en verder niets te zien.
Dinsdag eindelijk de jaarnota ontvangen, resultaat is betreurenswaardig... ze hebben de standen genomen van vorig jaar april (toen zijn wij naar een andere leverancier vertrokken, maar in september teruggekeerd). Wij hebben een bevestigingsmail van Qurrent van 17 september 2015 met de juiste aanvang meterstanden. Nu moet ik waarschijnlijk nog 6 tot 8 weken wachten op de correctie en of Qurrent vindt dat de jaarnota gecorrigeerd moet worden... Wordt een beetje moedeloos van het bedrijf. Gelukkig hebben we gisteren de passering van het huis gehad, waardoor wij nu geen zaken meer doen met Qurrent, al zal het wel een hele strijd worden om ook de eindnota te ontvangen.
Vanaf vandaag al niet meer in het dashboard kunnen kijken (dus ook niet bij mijn jaarnota kunnen komen, gelukkig heb ik deze opgeslagen).
Als remedie heb ik deze week wel de laatste twee afschrijvingen van Qurrent laten storneren (wij krijgen geld van Qurrent terug, alleen te weinig). Vandaag wel gelijk een herinnering dat wij nog bedragen moeten betalen.
Dit gaan wij dus voorlopig niet doen!! Pas als Qurrent de zaak netjes op orde heeft!!
Badge +1
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb al eerder contact gehad. Ze blijken door drukte een achterstand te hebben. Maar wanneer de eindafrekening zal volgen was niet bekend.

Het is alweer even geleden, maar ik heb mijn jaarafrekening inmiddels binnen. Zoals verwacht heb ik nog wat terug gekregen ook.
Badge +1
Ook ik vind dat de administratie tot nu toe heel erg rommelig en bijna amateuristisch verloopt. Zelfde geldt voor de hele backend achter de website en de mobiele app (die beiden bijvoorbeeld een ander precentage energie opgewekt door mijn 2 windmolen-aandelen aangeven).

Ook blijkt er inmiddels een jaarnota klaar te staan in mijn overzicht (werd ook wel eens tijd) en tot mijn vreugde is die negatief. Echter, ik kan hem niet opvragen. Zowel met Firefox als met Google Chrome krijg ik een wit scherm en verder niets te zien.


Qurrent heeft jammer genoeg wat last van groeistuipen. Zelf ben ik sinds ruim twee jaar klant bij ze en ik heb onlangs verlengd. Deze laatste keer was er alleen wat achterstand mbt de administratie, maar bij mij was alles wel naar behoren (en binnen de wettelijke termijn) verwerkt. Al met al heb ik veel vertrouwen in de intenties van deze club. Het scheelt wel dat ik via mijn slimme meter goed op de hoogte ben van mijn verbruik en niet verrassingen kom te staan.

Nee, ik ben enkel klant en heb dus geen andere banden met Qurrent. 😃
Ik heb zojuist een tussen overzicht van een aantal maandedn ontvangen. Deze is niet gelijk aan wat er in "mijn energie verbruik" staat. Dat geeft nogal zorgen over de eind afrekening.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Marco,

Ik denk dat je een 2 maandelijks verbruik- en kostenoverzicht (VKO) bedoeld? Het klopt dat dit afwijkt van Mijn Energie.

Ik zie dat je een slimme meter hebt zonder Qbox solar. Dit betekend dat je in Mijn Energie dan je netto verbruik ziet. Dat is je verbruik - (min) je teruglevering.

In het VKO zie je niet je nettoverbruik maar verbruik en teruglevering gescheiden. Het VKO leest je meterstanden uit. Dit gebeurd ook bij je jaarnota. Je kan er dus van uitgaan dan je jaarnota klopt.


*Als er echt op je jaarnota verkeerde meterstanden zijn gebruikt is het een ander verhaal, dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice.

Groetjes, Tanja
Hoi Tanja van Qurrent,

Bedankt voor je uitleg. Dat verduidelijkt het een en ander.

Mvg Marco
Inmiddels is de periode van 8 weken bijna verstreken, terwijl Querrent er 15 dagen geleden al mee bezig was.
Beetje jammer....

Zie net dat hij wel online staat 😞. Sorry..
Wanneer kunnen wij de jaarafrekening verwachten?
Kan zijn dat je daarvoor 'even' geduld moet hebben Qurrent geeft namelijk aan dat ze maximaal acht weken (?!) hebben om een jaarnota op te stellen. Dat betekent uiteraard niet dat wij 2 maanden hebben om onze rekeningen te betalen dat moet namelijk direct gebeuren. Ik heb dat nu al twee keer mee gemaakt en ik zit niet te wachten op een derde keer van dit gemier. ik ben dus weg, er zijn gelukkig andere leveranciers die hun administratie waarschijnlijk beter op orde hebben. Drie jaar 2 maanden moeten wachten op je jaarnota daar moet je wel masochist voor zijn en dat ben ik dus niet!

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen