Beantwoord

Wat is het gasverbruik wanneer ik niet thuis ben?

• 10 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 311 keer bekeken

Hallo, als we niet thuis zijn en alle gas vragende apparatuur staat uit hebben we nog steeds 8 liter per uur gasverbruik volgens Qurrent grafiek via Qbox. Is dit de waakvlam van de CV ketel? Is dit een normale hoeveelheid verbruik per uur? Bij het plaatsen van nieuwe meters werd bij ons een te hoge gaslekkage geconstateerd. Het bleek een lekkend verbindingsstuk te zijn in een leiding. Deze is wel vervangen en de lekkage was toen binnen gestelde normen. We hebben sinds een paar weken de Elga warmtepomp via het collectief van Qurrent. Benieuwd wat het gasverbruik deze winter gaat doen. Anderen hier al ervaring mee?
icon

Beste antwoord door RGM 11 augustus 2017, 08:15

Kunt u eens nagaan of de ketel niet een klein boilertje heeft waar water inzit wat constant warm wordt gehouden?
Maar dan is 8 liter per uur nog veel.
Misschien zit er ergens anders nog een lek.
Ik zou het wel serieus nemen en nagaan hoe het nu zit.

Is de 8 liter per uur ook te zien op de gasmeter zelf, dus niet via de QBox.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5
Kunt u eens nagaan of de ketel niet een klein boilertje heeft waar water inzit wat constant warm wordt gehouden?
Maar dan is 8 liter per uur nog veel.
Misschien zit er ergens anders nog een lek.
Ik zou het wel serieus nemen en nagaan hoe het nu zit.

Is de 8 liter per uur ook te zien op de gasmeter zelf, dus niet via de QBox.
Reputatie 4
Badge +6
Van de afgelopen weken toen ik thuis wat heb ik niets gebruikt .Mijn gas box werkt dus prima
PV is ook nul dat wordt een goedkoop jaartje , Alleen via Slimme Meter portel loopt alles gewoon mee
Blijft er niets te vergelijken .
Zit de afgelopen 10 dagen op iets meer dan 4 m3 gas en 66 KWh negatief .
Zijn er meer met dit fenomeen ? 😠
Reputatie 3
Badge +8
Hallo BVerhaeghe,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!
Wat goed om te lezen dat de gaslekkage is ontdekt en dat dit is opgelost. Wat is het gasverbruik dat je vanaf de gasmeter zelf meet?

Ook bedankt voor je bijdrage, G.F.Klaver! Wat vreemd om dit te lezen.
Uiteindelijk kijken wij natuurlijk naar de standen zoals deze worden doorgegeven door de slimme meter, en op basis hiervan worden de nota's opgesteld.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met een soortgelijke situatie.

Groetjes, Nina

Reageer