Beantwoord

Wat moet ik doen als ik denk dat mijn jaarnota niet klopt?

• 6 september 2017
  • 6 reacties
  • 274 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +14
Hoera na 2 weken mijn jaarrekening ontvangen. Tot mijn stomme verbazing krijg ik meer terug dan ik zelf berekend heb, niet veel maar toch ruim 130 euri.
Oké ik weet dat ik mij nu zelf in de vingers snij, maar krijg toch het idee dat deze rekening niet correct is.
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 6 september 2017, 16:32

Kijk eens naar de eindstand van normaaltarief op het 2e blad. Op blad 3 onder netto teruglevering, ik zou netto 95 kWh hebben teruggeleverd terwijl dit, volgens mijn berekening 40,96 kWh hebben afgenomen. Blad 5 heeft betrekking op de opwekbonus, ik naam aan dat hier bedoeld wordt de korting op vaste leveringskosten, dacht dat er maar eenmalig een korting gegeven werd en niet 2x. Vervolgens op blad 6 staat dat ik 1471 kWh windtegoed heb opgebouwd terwijl dit in mijn berekening 1551.63 kWh zou moeten zijn verreken ik dit met de 41 kWh die ik zou hebben afgenomen kom ik op een netto -1511 kWh wat zou moeten worden uitbetaald.

Jullie geven aan dat de registratie van het windtegoed niet goed is gegaan en dit hebben aangepast, nu kan ik een verschil van 80 kWh nog wel billijken maar kijk ik nu naar "Mijn energie" en selecteer vervolgens mijn jaar periode kom ik op een totaal opgewekt windtegoed van 1121 kWh en dat vindt ik nu net ff te. Dit is een verschil van 430 kWh wat zomaar is weggestreept.

Aanvulling van moderator Nina

We zijn dit gaan onderzoeken naar aanleiding van dit bericht en zien inderdaad dat de opwekbonus (korting op vastrecht) te hoog is.
Het verschil in Windtegoed wordt uitgelegd in het centrale topic.
Ik zal je een privébericht sturen wanneer dit verder onderzocht is voor de verdere inhoudelijke afhandeling van deze nota.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +4
zou bijna zeggen ongelooflijk dat dit kan tegenwoordig al die mooie computers.
ik had een windtegoed besteld genomen om dat dit mijn verjaardagsgeld was. met de betaling ging het niet goed eerste keer afgebroken een of rare manier gekeken niets was afgeboekt. Dan nog maar eens proberen de 2 de betaling ging goed kom ik na 14 dagen er achter dat ik 2 windtegoed heb de eerste betaling is later afgeschreven. Hoe kan dit vindt ik heel raar.
Gebeld naar qurrent deden nog al moeilijk maar ik had maar een besteld en de mevrouw aan de lijn wou eigenlijk niets doen. Stond er op dan ik maar 1 windtegoed wou, na lang aandringen is dit verandert en ze zei dat je dit verwerkt had< zo aan dat getik op haar computer wat ik door de lijn heen hoorde duurde het 14 dagen want dit moest helemaal door het systeem heen en de terug betaling duurde kleine 3 weken werd belooft. Maar na meer dan 3 maanden heb ik mijn 55 euro nog niet terug het ik nog steeds 2 windtegoed .
voor spelling gaat dus kloppen zo te lezen om internet:

qurrent heeft de papierboel niet op orde en doet maar wat.

Jammer dat dit zo moet heerlijk vrolijke moderatoren in de community maar ergens werk van maken ho maar.
lijkt wel of de firma qurrent met de verkeerde been uit bed opgericht is.......
Reputatie 2
Badge +8
Hoi John!

Wat ben je toch weer goudeerlijk!

Ik wil best even een kijkje laten nemen naar jouw jaarnota, alleen is de vraag; Op welk vlak zou de jaarnota volgens jou niet kloppen?
Dan weet ik waar we naar moeten kijken ;)

Groeten van Giulia
Badge +4
staat in het verhaal hier boven. windtegoed dat zo maar opgelost is.... Lees het verhaal van mij een goed wat hier boven staat van mij

15 januari loopt het contract af en krijg nu diverse aanbieding voor januari dus vroeg ik om een aanbieding die mischien met 15 januari verder kan. of overstap.
Reputatie 5
Badge +14
Kijk eens naar de eindstand van normaaltarief op het 2e blad. Op blad 3 onder netto teruglevering, ik zou netto 95 kWh hebben teruggeleverd terwijl dit, volgens mijn berekening 40,96 kWh hebben afgenomen. Blad 5 heeft betrekking op de opwekbonus, ik naam aan dat hier bedoeld wordt de korting op vaste leveringskosten, dacht dat er maar eenmalig een korting gegeven werd en niet 2x. Vervolgens op blad 6 staat dat ik 1471 kWh windtegoed heb opgebouwd terwijl dit in mijn berekening 1551.63 kWh zou moeten zijn verreken ik dit met de 41 kWh die ik zou hebben afgenomen kom ik op een netto -1511 kWh wat zou moeten worden uitbetaald.

Jullie geven aan dat de registratie van het windtegoed niet goed is gegaan en dit hebben aangepast, nu kan ik een verschil van 80 kWh nog wel billijken maar kijk ik nu naar "Mijn energie" en selecteer vervolgens mijn jaar periode kom ik op een totaal opgewekt windtegoed van 1121 kWh en dat vindt ik nu net ff te. Dit is een verschil van 430 kWh wat zomaar is weggestreept.

Aanvulling van moderator Nina

We zijn dit gaan onderzoeken naar aanleiding van dit bericht en zien inderdaad dat de opwekbonus (korting op vastrecht) te hoog is.
Ik zal je een privébericht sturen wanneer dit verder onderzocht is voor de verdere inhoudelijke afhandeling van deze nota.
Reputatie 3
Badge +6
Je blijft er wel mee bezig zo John, .......jammer dat ze de boel niet op orde hebben,...
Ik wil als het mag ook even van dit Topic gebruik maken om iedereen op te roepen om vanaf morgen bv een weekje bij te houden wat u per windtegoed hebt opgewekt, ik ben benieuwd wat er gebeurd wanneer we dit met elkaar vergelijken, dit zou namelijk ten alle tijde bij iedereen hetzelfde moeten zijn, dus graag morgen even doorgeven (na 5 uur) de opwek van vandaag per windtegoed.
b.v.d.
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de informatie, John. Bedankt voor je eerlijkheid!

Groetjes, Nina

Reageer