Beantwoord

Werkelijke kosten tov maandbedrag als je nieuwe klant bent?

• 9 april 2018
  • 1 reactie
  • 63 keer bekeken

Hoi,

Hoe kan ik zien wat ik werkelijk moet ebtalen? dwz dat mijn maandbedrag klopt?

Dank.

Mvg, Christina
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 10 april 2018, 11:27

Hoi W. A. Faber,

Welkom op onze community!

Dat is een goede vraag. In eerste instantie wordt je termijnbedrag gebaseerd op het historisch verbruik van je woning, dat is een gemiddelde over de afgelopen 3 tot 5 jaar. Het kan zijn dat dat in jouw geval niet realistisch is, omdat het voor jou een nieuwe woning is. Dan kan het handig zijn om te kijken naar de laatste jaarnota van een vorige woning, en daarop je huidig termijnbedrag op af te stemmen.

Na verloop van tijd is het ook mogelijk om het verschil in meterstanden te bekijken. Hiervoor is de vuistregel dat er minimaal 4 maanden energie moet zijn afgenomen, oom een goede inschatting te kunnen maken. Het blijft echter altijd een inschatting.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8
Hoi W. A. Faber,

Welkom op onze community!

Dat is een goede vraag. In eerste instantie wordt je termijnbedrag gebaseerd op het historisch verbruik van je woning, dat is een gemiddelde over de afgelopen 3 tot 5 jaar. Het kan zijn dat dat in jouw geval niet realistisch is, omdat het voor jou een nieuwe woning is. Dan kan het handig zijn om te kijken naar de laatste jaarnota van een vorige woning, en daarop je huidig termijnbedrag op af te stemmen.

Na verloop van tijd is het ook mogelijk om het verschil in meterstanden te bekijken. Hiervoor is de vuistregel dat er minimaal 4 maanden energie moet zijn afgenomen, oom een goede inschatting te kunnen maken. Het blijft echter altijd een inschatting.

Groet,
Tomer

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen