Vraag

Wordt mijn termijnbedrag aangepast aan mijn verbruik?

• 18 mei 2018
  • 2 reacties
  • 134 keer bekeken

Goedendag,

Ik zou graag willen weten of jullie het termijnbedrag aanpassen indien het verbruik toch (veel) hoger ligt dan door jullie ingeschat. Of op zijn minst dat jullie een melding per email geven of een melding in Mijn Energie. Ik zie dat mijn gasverbruik hoger ligt dan door jullie ingeschat, maar wat de financiele gevolgen (kunnen) zijn kan ik nergens uit opmaken.

Ook werkt sinds het plaatsen van een slimme meter de Qurrent app niet meer (m.b.t. verbruik).
Mijn actuele verbruik kan ik ook niet online inzien. April kan ik online wel zien in Mijn Energie, maar voor de maand mei kan ik nog niets aflezenm, en momenteel is het al 18 mei. uitleesfrequentie staat wel op "dagelijks".

Ik verneem graag van u.

Met groet Arjan Happy

2 reacties

Wat jammer dat er door Qurrent nog niet op gereageerd is. Ik heb het juist andersom.

Groet Marja
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @ArjanHappy,

Welkom op onze community!

Als je daadwerkelijk energieverbruik hoger is dan het verbruik waarop het termijnbedrag is gebaseerd, wordt het verschil verrekend op de jaarnota. Om dit te voorkomen, kun je het termijnbedrag verhogen. Dit kun je doen in Mijn Energie, maar wij kunnen dat ook voor je regelen. In dat geval horen wij graag met hoeveel je het termijnbedrag wil verhogen.

Wat betreft het verbruik in Mijn Energie, er zat iets fout in ons systeem, waardoor de meterstanden niet dagelijks werden uitgelezen. Ik heb dit nu aangepast en over een paar dagen zou het dagelijks verbruik weer inzichtelijk moeten zijn. Dit staat uiteraard los van het live verbruik dat via de Qbox inzichtelijk moet zijn. Zou je een foto van je nieuwe meter kunnen sturen? Dan zorgen wij ervoor dat de Qbox ook het live verbruik inzichtelijk maakt.

@Mmb,

Als ik het goed begrijp is je termijnbedrag te hoog, gebaseerd op je daadwerkelijk verbruik. Je kunt het bedrag wijzigen via Mijn Energie, of wij kunnen dat voor je doen. In dat geval horen wij graag op welk bedrag je het wil zetten.

Groet,
Tomer

Reageer