Beantwoord

Zijn er bij Qurrent verschillende variabele energietarieven?

• 23 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 101 keer bekeken

Hallo allemaal,

Recent keek ik bij een energievergelijker voor een energiecontract met variabel tarief. Daarbij viel het mij op dat deze vergelijker twee mogelijke variabele contracten van Qurrent aangaf. Namelijk "Nederlandse Stroom Groen Variabel" met een tarief van 0,2235 per kWh en 6,96 aan vaste maandelijkse leverkosten, en "Qurrent Nederlandse Groene Stroom" met een tarief van 0,2478 per kWh en 7,87 aan maandelijkse leverkosten. Op de website heb ik echter nooit meer dan één mogelijk variabel tarief langs zien komen.

Als ik naar mijn huidige variabele tarief kijk, dan zit dat op dat hoogste tarief (0,2478 per kWh). Dat terwijl dat lagere tarief meer in lijn ligt met de andere donkergroene stroom aanbieders.

Mijn vraag is dan ook:

1. Klopt het dat er twee variabele tarieven gehanteerd worden? Zo ja, hoe kom ik in aanmerking voor dat lagere tarief?
  2. Zo niet, hoe komt het dat het tarief van Qurrent tegenwoordig zoveel hoger ligt dan dat van andere donkergroene stroomaanbieders? Of zie ik dat verkeerd?
Ik hoor het graag!

Groet, PKroon
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 25 oktober 2018, 14:03

Hoi @PKroon,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!

Het klopt dat je twee contracten ziet staan inderdaad.

Het ene contract is het reguliere variabele contract, die per kwartaal van tarieven wijzigt.
Het andere contract is het modelcontract. Dit contract verandert elk half jaar van tarieven en is in die zin dus 'minder variabel'.
Omdat afgelopen maanden de tarieven zijn gestegen, en nu toevallig ook de vaste kosten, komt dit dus voor nu wat duurder uit. Vanaf januari zal het modelcontract wel weer dezelfde tarieven hebben.

Daarnaast is een variabel tarief altijd hoger dan de tarieven van een vast contract. Het enkeltarief bij een 3-jarig contract is op dit moment bijvoorbeeld 0,2284. Een stuk goedkoper dus!

Als je je contract wil vastleggen hoor ik dat graag! Dan sturen we je daar een offerte voor.

Groet, Joost
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @PKroon,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!

Het klopt dat je twee contracten ziet staan inderdaad.

Het ene contract is het reguliere variabele contract, die per kwartaal van tarieven wijzigt.
Het andere contract is het modelcontract. Dit contract verandert elk half jaar van tarieven en is in die zin dus 'minder variabel'.
Omdat afgelopen maanden de tarieven zijn gestegen, en nu toevallig ook de vaste kosten, komt dit dus voor nu wat duurder uit. Vanaf januari zal het modelcontract wel weer dezelfde tarieven hebben.

Daarnaast is een variabel tarief altijd hoger dan de tarieven van een vast contract. Het enkeltarief bij een 3-jarig contract is op dit moment bijvoorbeeld 0,2284. Een stuk goedkoper dus!

Als je je contract wil vastleggen hoor ik dat graag! Dan sturen we je daar een offerte voor.

Groet, Joost

Reageer