Beantwoord

Zitten de netbeheer kosten in mijn maandbedrag?

• 19 april 2017
  • 5 reacties
  • 289 keer bekeken

Ik kan nergens in mijn contract of bij mijn maandbedrag berekening de netbeer kosten zijn die Liander in rekening brengt. Bij mijn vorige leverancier was dit duidelijk vermeld.

Hoe zit dat nu? Zit dit bij de prijs in of wordt dit met de jaarrekening meegenomen?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 21 april 2017, 11:26

Hoi Paulapd,

De netbeheerderskosten zitten meegenomen in je maandbedrag 🙂

Vaste leveringskosten zijn inderdaad de 'abonnementskosten van Qurrent'.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Bij mij staat het in het contract als onderste regel bij het tarief, apart bij stroom en bij gas.

Hoi B.fris, bedankt voor je antwoord maar niet helemaal wat ik bedoel.

Vaste leveringskosten zijn inkomsten voo Qurrent. De netbeerkosten (ook wel vastrecht genoemd) zijn kosten die Qurrent incasseerd voor de netbeheerder, in mijn geval Liander.

Wie heeft wel het goede antwoord?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Paulapd,

De netbeheerderskosten zitten meegenomen in je maandbedrag 🙂

Vaste leveringskosten zijn inderdaad de 'abonnementskosten van Qurrent'.

Groeten van Tanja
Hoi Tanja,

Als ik mijn geschatte verbruik doorreken met de geldende tarieven zoals in mijn contract staat dan kom ik precies op mijn maandbedrag uit. Hier kunnen dus geen kosten voor het netbeheer bij zitten!

Waar\Hoe kan ik inzichtelijk krijgen hoe mijn maandbedrag is opgebouwd en op welke wijze de netbeheerderskosten verrekend worden aan mij?
Reputatie 5
Badge +13
Hol Paulapd,

Ik denk dat je misschien niet de vermindering energiebelasting (voorheen heffingskorting genoemd) heb meegenomen in je berekening? Dit is in 2017: € 373,33 inclusief BTW .

Een volledige berekening kan ik via de mail naar je sturen.

Groeten van Tanja

Reageer