Partnerschap Feyenoord: de brainstormsessie

Toon eerste bericht
51 Reacties
Frettie17
ErikAlsema schreef:

Ik heb geen behoefte aan uitleg waarom dit zo'n geweldige deal is.
In feite is de redenering van Qurrent: Dankzij de "exposure" op Feijenoord shirts kunnen we groeien, dus realiseren we meer duurzame energie.
Ik heb twee bezwaren:
1) Feijenoord en duurzaamheid gaat niet samen, zoals de afgelopen week door velen is verwoord. Qurrent geeft hier geen natwoord op. In feite bedrijven ze daarmee een stukje stalinistische politiek: "het doel heiligt alle middelen". Als we maar groeien, dan is de rest niet belangrijk, ook het duurzame gedachtengoed niet.

2) Als er al klanten bijkomen door de shirt reclame, zijn ze ook zo weer weg als Feijenoord zich over een jaar door een ander energiebedrijf laat sponsoren. Dus hoezo duurzaam?

Ik heb me inmiddels aangemeld bij Greenchoice. Vooraf heb ik geïnformeerd naar hun sponsoringbeleid. Graag deel ik hun antwoord met jullie:
"Ik ben op de hoogte van de sponsoring van Feyenoord door Qurrent, en ik begrijp dat dit een keuze is die tegenstrijdig is met de duurzaamheid van een energieleverancier.
Wij bij Greenchoice zouden nooit zo’n keuze maken. Wij doen namelijk al minimaal aan reclame, laat staan om zoveel geld te besteden aan zo’n grote reclame.
Wij geven wel graag geld uit om bepaalde zaken te ondersteunen. Dit noemen wij dan geen sponsoring maar investeren. Dit zijn dan alleen geen voetbalclubs maar duurzame ontwikkelingen over heel de aarde. U kunt hier meer over vinden op https://www.greenchoice.nl/bosprojecten/."

Kortom een betrouwbare en groene leverancier, die geen rare fratsen uithaalt. Voor mij is de keus duidelijk.

Ja, inderdaad. Ben ook onlangs daarheen overgestapt en krijg nu hun stroom en gas, volgend jaar verder maar geen Qurrent meer. Geen zin in meer van dit soort Qurrente acties die haaks op de eigen cultuur staan (beter: stonden). Is Qurrent over 2 jaar sponsor van Groenlinks via een stichting op de Kanaaleilanden, Panama of de Bahama's ? Ik kijk nu nergens meer van op bij Qurrent. Het maakt ze allemaal niet uit en de belastingontwijking is in Qurrent-optiek vast wel te verkopen als "meer opbrengst voor Groene projecten" oid door deze constructie te kiezen. Windvanen.

Reageer